یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۵
انتشار «از دیروز تا امروز» فریبرز لاچینی در بازار موسیقی

کتاب فریبرز لاچینی، آهنگساز و موسیقیدان با عنوان «از دیروز تا امروز» از سوی نشر نای و نی منتشر شد. این آهنگساز را بسیاری با آلبوم «پاییز طلایی» می‌شناسند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب اول «از دیروز تا امروز» مناسب نوآموزان پیانو به کوشش فریبرز لاچینی در 80 صفحه شامل ترانه‌های ساده شده ایرانی گردآوری و تنظیم شده است. 

این کتاب شامل 21 قطعه موسیقی از ترانه‌های ماندگار ایرانی مانند «گل گلدون»، «مرد تنهای شب»، «دل دیوانه»، «اگه یه روز»، «بوی عیدی»، «انار انار»، «چه احساس قشنگی» و «دریاچه نور» است. 

در بخش نخست این کتاب می‌خوانیم: «لاچینی در سال‌های اخیر، با ادامه آلبوم‌های پاییز طلایی و سه گانه مرثیه فعالیت خود را بر روی خلق آثار کلاسیک مدرن متمرکز کرد و همزمان در حال مستند سازی و علمی کردن بیش از هزار قطعه پاپ و فولکلور ایران در مجموعه بوی دیروز است.»
 
همچنین در این کتاب نوشته شده است: «حاصل این تلاش، دعوت اخیر ناشر آلمانی (Schott Music) با سابقه درخشان 270 ساله در نشر موسیقی کلاسیک، برای همکاری با وی است. این کمپانی که ناشر استادان و بزرگانی در موسیقی کلاسیک چون بتهوون، واگنر و کارل ارف است، نشر همه آثار فریبرز لاچینی را در سطح گسترده و جهانی در برنامه کاری خود دارد.»

کتاب اول «از دیروز تا امروز» در 80 صفحه به همراه یک عدد لوح فشرده با شمارگان دو هزار جلد از سوی نشر نای و نی به قیمت 10 هزار تومان راهی بازار کتاب شده است.
  
فریبرز لاچینی متولد 1328 تهران است. از این آهنگساز تاکنون کتاب‌هایی مانند «بوی دیروز»، «پ‍ای‍ی‍ز طلای‍ی‌: ب‍ه‌روای‍ت‌ گ‍ی‍ت‍ار»، «ی‍ازده‌ ق‍طع‍ه‌ ب‍رای‌ ت‍ک‍ن‍وازی‌ گ‍ی‍ت‍ار ک‍لاس‍ی‍ک»،‌ «پ‍ائ‍ی‍ز طلائ‍ی‌: ق‍طع‍ات‍ی‌ ب‍رای‌ پ‍ی‍ان‍و»، «پ‍ائ‍ی‍ز طلای‍ی‌۴ » و «مرثیه: قطعاتی برای پیانو»‮‬ به چاپ رسیده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط