شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
«از غدیر تا الغدیر» کتاب شد

کتاب از «غدیر تا الغدیر» نوشته میرزا محمد کاظمینی شامل مجموعه مقالاتی است که با ماجرای غدیر آغاز می‌شود و با پرداختن به کتاب «الغدیر» علامه امینی به پایان می‌رسد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب با مقدمه‌ای درباره آخرین حج پیامبر (ص) که منجر به توقف در منطقه غدیر شد و سپس سخنان رسول خدا(ص) در خطبه غدیر و اعلام علنی وصایت و خلافت امیرالمومنین (ع) آغاز می‌شود. این مقدمه به سخنی اجمالی درباره آثار غدیر به مضمون کتاب «الغدیر» علامه امینی می‌پردازد.

هدف نویسنده از نگارش کتاب «از غدیر تا الغدیر» آشنایی جوانان و علاقه‌مندان با موضوع غدیر و سپس مسلح شدن آن‌ها در مقابل سیل عظیم تهاجم فرهنگی غرب و وهابیت است.

کتاب «از غدیر تا الغدیر» متشکل از مجموعه مقالات است که چند مقاله آن درباره غدیر از شئون متفاوت و تعدادی مقاله درباره «الغدیر» علامه امینی به عنوان مهم‌ترین کتاب در زمینه غدیر نوشته شده‌اند. 

از ژرفای غدیر با محوریت سوره مائده آخرین سوره نازل شده به پیامبر (ص)، غدیر و خطری که مسلمین را تهدید می‌کرد، در موضوع علت عدم تحویل خلافت به علی(ع ) غدیر خم، در پاسخ به شبهه پیش آمده در معنای مولا و اقدام رسول خدا(ص) در تعیین مولای مردم، عید ولایت، طراحی برای آینده مسلمانان، حماسه غدیر، غدیر در تاریخ و حدیث و ادبیات، غدیر در پرتو کتاب و سنت، غدیر، گزارشی مفصل از واقعه غدیر با استنادات به آن، الغدیر و وحدت اسلامی، تطور مذهب شیعه و امینی مجدد مذهب، علامه امینی، محقق طباطبایی و حدیث غدیر، درنگی در کتاب الغدیر، کتاب‌ شناخت غدیر و همچنین غدیریه‌های فارسی و غدیر در شعر فارسی،  عناوین برخی از مقالات این کتاب را تشکیل می‌دهند.

نخستین چاپ کتاب «از غدیر تا الغدیر» با شمارگان یک هزار نسخه، در 420 صفحه و به بهای 150 هزار ريال از سوی انتشارات دلیل ما روانه بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط