شنبه ۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۹
انتشار جلد پنجم زندگانی پیامبر ما(ص)

انتشارات دارالکتب اسلامیه اقدام به چاپ مجموعه کتاب زندگانی «پیامبر ما (ص)» با ترجمه علی‌رضا بهار دوست کرده است. پنجمین جلد این مجموعه به تازگی منتشر شده است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، موضوع این کتاب شرح زندگی پیامبر گرامی اسلام(ص) بر اساس ترجمه جلد نوزدهم بحارالانوار علامه محمدباقر مجلسی است. 

نویسنده در شش باب، به حوادث زندگی پیامبر(ص) مانند در آمدن به شعب ابی‌طالب و حوادث پس از آن تا هجرت، دعوت از قبایل عرب، بیعت انصار، هجرت رسول‌الله (ص) به مدینه، علل و اسباب خوابیدن حضرت علی(ع) در بستر پیامبر(ص)، ساخت مسجدالنبی(ص) و جهادهای پیامبر(ص) پرداخته است.

داستان زندگی پیامبر(ص) بر سیر نبوت و روی آوردن کافران به اسلام تاثیر مستقیمی داشته و تاکنون در کتاب‌های مختلفی این داستان ذکر شده است، از جمله بحارالانوار علامه مجلسی که همه زوایای زندگی پیامبر(ص) و هر آن‌چه را بر اسلام و نبوت تاثیر داشته، به تفصیل بیان کرده‌است.

نثر ساده و استفاده از تفسیر «مجمع‌البیان» علامه طبرسی برای درک بهتر آیات از ویژگی‌های این مجموعه به شمار می‌رود. 

مترجم این مجموعه، تلاش کرده است پس از بیان داستان، آیات مربوط به آن را ترجمه و سپس تفسیر آن را از زبان علامه طبرسی در کتاب تفسیر «مجمع البیان» ارایه دهد. 

چهار جلد نخست این کتاب، داستان‌های مربوط به زندگی پیامبر(ص) را از زمان تولد تا زمان مبعوث شدن به پیامبری تعریف کرده‌اند. 

از دیگر منابع این کتاب، می‌توان به «نهج‌البلاغه»، «اصول کافی» مرحوم شیخ کلینی و «امالی» مرحوم شیخ صدوق اشاره کرد. 

جلد پنجم کتاب زندگی «پیامبر ما(ص)» نخستین بار با شمارگان دو هزار نسخه در 445 صفحه و به قیمت 250 هزار ریال از سوی انتشارات دارالکتب اسلامیه منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط