چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۲
تاریخ انبیاء چاپ ششم را تجربه کرد

جلد سوم از مجموعه «حیات‌القلوب» با نام «تاریخ انبیاء» به قلم مرحوم علامه محمدباقر مجلسی به بیان تاریخ پیامبران می‌پردازد و با زبانی داستانی و به طور خلاصه سرگذشت پیامبران را تعریف می‌کند. روایت داستانی و جایگاه بلند نویسنده کتاب، از جمله دلایل تجدید چاپ این اثر مکتوب است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مجموعه حیات‌القلوب در پنج جلد به امامت، زندگی پیامبران و سرگذشت انبیاء  می‌پردازد و زندگی پیامبرگرامی اسلام(ص) هم  دو جلد دیگر را شامل می‌شود. کتاب تاریخ انبیاء نیز جلد سوم این مجموعه محسوب می‌شود که در 38 باب به بیان همه نکات مربوط به زندگی پیامبران از جمله دلیل بعثت انبیاء، تعداد انبیاء، عصمت انبیاء، فضایل و مناقب انبیاء و داستان‌های آدم و حوا، حضرت نوح(ع)، حضرت صالح(ع)، موسی و هارون، قارون، کشته شدن گاو‌ بنی‌اسرائیل و داستان موسی و خضر پرداخته است. 

ویژگی بارز این کتاب، نگارش آن به قلم مرحوم علامه محمدباقر مجلسی و استنادات منطقی و صحیح وی است. مرحوم علامه مجلسی، مولف بحار‌الانوار، پس از تسلط کامل به کل روایات، اقدام به تالیف مجموعه‌ کتاب‌هایی بر پایه روایات اقدام‌کرد که از جمله می‌توان به «حیات‌القلوب» و «عین‌الحیات» اشاره کرد. 

چاپ ششم کتاب«تاریخ انبیاء» با شمارگان سه هزار نسخه در هزار و هفتاد و شش صفحه و به قیمت 400 هزار ریال از سوی انتشارات آدینه سبز منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط