شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۴
شایستگی مدیر پروژه چارچوب‌بندی شد

کتاب «چارچوب توسعه شایستگی مدیر پروژه» عنوان اثری از دو نویسنده و محقق گروه موسسه مديريت پروژه(PMI) است که به همت انتشارات مدیریت صنعتی به بازار نشر عرضه شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «چارچوب توسعه شایستگی مدیر پروژه» حاصل تلاش مشترک کریس کارترایت مدیر پروژه چارچوب توسعه شایستگی (PMCDF) و میشل وینگر معاون وی است. این اثر به قلم مسعود گل‌شناس، ‌پروین کبکاب و احمد تیموری به فارسی بر گردانده شده و انتشارات سازمان مدیریت صنعتی متولی نشر آن است.

گروه مترجمان با اشاره به اهمیت دانش مدیریت پروژه به عنوان دانشی رو به پیشرفت معتقدند: « یکی از ابزارهای‌ مفید و موثر که در تمامی جنبه‌های مدیریتی از جمله مدیریت پروژه از آن استفاده می‌شود موضوع به کارگیری مدیران پروژه حرفه‌ای و همچنین موضوع شایستگی و سنجش قابلیت افراد جهت انجام کارها می‌باشد.»

گروه مخاطبان این اثر دست‌اندرکاران امور اجرایی پروژه‌ها، به‌ویژه مدیران پروژه، معاونان پروژه‌ها،‌ مدیران منابع انسانی و مدیران برنامه‌ریزی و کنترل پروژه هستند.

مولفان معتقدند ویرایش دوم «چارچوب توسعه شایستگی مدیر پروژه» یک مفهوم عمومی برای تعاریف،‌ارزیابی و توسعه شایستگی مدیران پروژه ارایه می‌کند.

نویسندگان مدیران شایسته را صاحب سه ویژگی اصلی دانشی، عملکردی و فردی دانسته و می‌نویسند:‌« به این دلیل که شایستگی دانشی یک فرد از طریق دریافت گواهینامه‌های مناسب نظیر مدرک مدیریت پروژه حرفه‌ای (PMP) قابل اثبات می‌باشد،‌ چارچوب (PMCDF) بر ارزیابی شایستگی‌های عملکردی و فردی تمرکز دارد.» 

نگارندگان مباحث کتاب را در راستای اهداف انیستیتو مدیریت پروژه (PMI) اعلام کرده‌اند و براین اساس داده‌های کتاب روزآمد می‌شوند.

نخستین فصل «چارچوب توسعه شایستگی مدیر پروژه» با عنوان مقدمه بیشترین بخش‌های کتاب را به خود اختصاص داده است. 

شایستگی‌های عملکردی،‌ شایستگی‌های فردی و توسعه شایستگی‌ها به عنوان یک مدیر پروژه عناوین دیگر کتاب است.

«چارچوب توسعه شایستگی مدیر پروژه» در 84 صفحه با شمارگان هزارنسخه و بهای هفت هزار تومان به بازار نشر عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها