شنبه ۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۰
شلیک 199 اثر به سمت کتا‌بفروشی‌های کودک و نوجوان

آخرین هفته از سومین ماه بهار، با انتشار 199 عنوان اثر برای بچه‌های سراسر کشور همراه بود. چاپ این میزان کتاب رشد 83/66 درصدی را نسبت به هفته گذشته نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در آخرین هفته خرداد ماه 199 اثر برای بچه‌های ایران اسلامی وارد بازار کتاب شد. با وجود رشد 83/66 درصدی در بازار کتاب کودک و نوجوان، این حوزه در میان حوزه‌های چاپ، مقامی بهتر از سومی را از آن خود نکرد. حوزه کتاب‌های دینی با 243 اثر و علوم عملی با 200 اثر، به ترتیب جایگاه اول و دوم حوزه‌های چاپ را به دست آوردند.

تلاش مترجمان نتیجه‌ای نداشت

مترجمان این هفته تلاش خود را بیشتر کردند تا در آخرین هفته از خرداد ماه بتوانند سلطه مولفان در بازار کمی کتاب‌های کودک و نوجوان را بشکنند، اما این تلاش ثمره‌ای نداشت و مولفان باز هم با چاپ آثار بیشتر، از نظر کمی پیش‌تر از مترجمان بودند. مولفان این هفته 112 اثر و مترجمان 87 اثر  وارد بازار کردند. 

تجدید چاپی‌ها حکمران سرزمین کودکان!

این هفته از میان 199 اثر منتشر شده، 147 اثر برای چندمین بار بود که مرکب چاپ را بر خود می‌دیدند. 52 اثر چاپ نخست این هفته 13/26 آثار هفته را در اختیار داشتند. کتاب‌های تجدید چاپی بازار کتاب‌های کودک و نوجوان را قبضه کرده‌اند و در یک سال اخیر تنها چهار بار میزان چاپ نخست، از کتاب‌های تجدید چاپی بیشتر بوده است.

مرکب تهرانی‌ها پر رنگ‌تر از همیشه

ناشران تهرانی این هفته باز هم فاصله خود را با ناشران سایر شهرهای میهن اسلامی،‌ افزایش دادند. 46/93 درصد کتاب‌های این هفته، با مرکب چاپخانه‌های پایتخت منتشر شده بود و ناشران سایر شهرهای کشور، این هفته تنها 13 اثر به چاپ رساندند. 

متوسط‌ها سوار بر بالابر آمدند!

متوسط شمارگان کتاب‌های این هفته منتشر شده در حوزه کودک و نوجوان، به میانگین خود رسید. متوسط سه هزار و 540 نسخه، این هفته برای بازار کودک و نوجوان به ثبت رسید تا این متوسط از میانگین خود 40 نسخه نیز پیش باشد.

متوسط صفحات نیز همچون متوسط شمارگان هفته خوبی را پشت سر گذاشت. متوسط 71 صفحه در بازار کتاب کودک و نوجوان رشد 41/22 در این کمیت را نسبت به هفته گذشته نشان می‌دهد. 

ترین‌های آخرین هفته خرداد!

«راهنمای نقاشی» عنوان ارزان‌ترین اثر این هفته حوزه کودک و نوجوان را به خود اختصاص داد. این کتاب با بهای 800 تومان وارد بازار شد. در مقابل این اثر، «پی‌پر دندان‌هایش را مسواک می‌زند» نوشته حسین فتاحی، با بهای 42 هزار تومان، گران‌ترین کتاب این هفته کودکان و نوجوانان بود.  

«قصه‌های من و بابام» این هفته برای  سی و چهارمین بار منتشر شد. «شادی کوچولو می‌ره باغ وحش» نیز با 50 هزار نسخه، این هفته بیشترین شمارگان را در میان کتاب‌های هفته در اختیار داشت. در کنار این اثر «تاریخ جهان» اثر اندرو لانگلی با 500 نسخه، کتاب کم‌شماره هفته بود. 

پرصفحه‌ترین کتاب این هفته کودکان و نوجوانان، با 480 صفحه، کتاب «دایره‌المعارف پرسش‌ها و پاسخ‌ها» اثر فرگوس کالینز بود. کتاب «مادر» مهدی وحیدی صدر، با 12 صفحه کم‌ترین صفحات را در میان کتاب‌های هفته به خود اختصاص داد.

‌بیش‌فعالان آخرین هفته خرداد!

غلام‌رضا حیدری‌ابهری با پنج اثر مولف پرکار هفته بود. عذرا جوزدانی با  هفت اثر کتاب ترجمه، همتای مترجم ابهری شد.

نشر پنجره نیز با 9 اثر چاپ نخست، بیش‌ترین کتاب‌های چاپ نخست را در میان ناشران وارد بازار کتاب کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط