چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۵
کتابچه گل های خشک امیلی دیکنسون دیجیتالی شد

کتابچه ای از گل های خشک شده که توسط امیلی دیکنسون، شاعر مشهور آمریکایی گردآوری شده بود، به صورت آنلاین در دسترس قرار گرفت.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از وب‌سایت شاعران آمریکا، تا پیش از این افراد کمی بودند که اطلاع داشتند امیلی دیکنسون، شاعر برجسته آمریکایی قبل از آن‌که یک شاعر برجسته شود، گلکاری ماهر و مطلع بود. 

دیکنسون که زنی از دوره ویکتوریایی محسوب می‌شد، از زمانی که 11 سال داشت به مادرش برای جمع‌آوری اطلاعاتی درباره گل‌ها برای مراقبت از باغچه کمک می‌کرد و بعدها خودش به این کار مشغول شد و از دو باغچه‌ای که در خانه‌شان داشتند، مراقبت می کرد. همه این علاقه موجب شد تا او در 14 سالگی یک مجموعه از گل خشک گردآوری کند. 

اکنون کتاب گل های خشک شده دیکنسون که در کتابخانه هاتون دانشگاه هاروارد موجود است، به صورت آنلاین در دسترس عموم قرار گرفته است. 

دیکنسون زمانی که دانش آموزی 14 ساله در آکادمی آمهرست بود، این کتابچه را در 65 صفحه درست کرد. او در این صفحات 400 گل و گیاه خشگ شده را گردآوری کرده است. 

علاقه دیکنسون برای جمع‌آوری گیاهان سرگرمی‌ای بود که بسیاری از زنان هم دوره‌اش نیز داشتند. امیلی جوان به جمع‌آوری گیاهان به عنوان راهی برای همکاری با یک دوست قدیمی از دست رفته نگاه می‌کرد. نامه‌ای از دیکنسون به دوست و همکلاسی سابقش در سال 1845 که فقط چند ترم در آکادمی آمهرست درس خواند و بعد نقل مکان کرد، نشان دهنده این رابطه است.

دیکنسون در این نامه می‌نویسد: آیا تو هم کتاب گیاهان خشک شده درست کرده ای؟ امیدوارم اگر هنوز این کار را نکردی به زودی بکنی زیرا برایت گنجینه خیلی مهمی می شود، بسیار از دخترهای دیگر هم دارند یکی درست می‌کنند. اگر این کار را کردی، من هم می توانم چندتا از گل های این اطراف را به کتابت اضافه کنم.

در این مجموعه دیجیتالی می‌توان علاوه بر مشاهده هر تصویر شرحی را که دیکنسون درباره هر گیاه نوشته نیز مطالعه کرد. 

گل‌های محبوب دیکنسون شامل تاج سلطنتی، شمعدانی، رز، و خشخاش هندی بود که روی جلد نخسین کتاب شعر او در سال 1890 نیز با یک نقاشی از این گل تزیین شده بود. 

امیلی الیزابت دیکنسون در سال ۱۸۳۰ در شهر امهرست در ایالت ماساچوست آمریکا زاده شد و دختر یک وکیل سرشناس آن ایالت بود. از آنجا که دیکنسون یک شاعر پرکار اما درونگرا بود کمتر از 10 شعر از حدود هزار و 800 شعر او در زمان حیاتش به چاپ رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها