پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۹
بورقانی‌فراهانی «رفتار سازمانی در سازمان‌های رسانه‌ای» را می‌نویسد

سهیلا بورقانی‌فراهانی، عضو هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کتاب «رفتار سازمانی در سازمان‌های رسانه‌ای» را در دست تالیف دارد. وی در این اثر سازمان رسانه‌ای را یک سازمان فرهنگی می‌داند.-

این نویسنده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، وضعیت سازمان‌های رسانه‌ای را متفاوت از سایر رسانه‌ها دانست و گفت: مهم‌ترین تفاوت این سازمان‌ها در این است که محیط‌های متغیر و پیچیده‌ای دارند، بنابراین کارمندان سازمان‌های رسانه‌ای باید ویژگی‌هایی را به لحاظ فردی و جمعی دارا باشند که بتوانند خود را با شرایط این سازمان‌ها وفق دهند و به نیازهای محیطی خود پاسخ گویند.

عضو هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در این سازمان‌ها معمولا کارها به صورت گروهی انجام می‌شوند، بنابراین در کتابم بحث‌های مربوط به کار گروهی و تیم‌سازی و ویژگی‌های آن‌ها را تبیین کرده‌ام.

وی با اشاره به تغییرات تکنولوژیکی در سازمان‌های رسانه‌ای گفت: کارکنان این سازمان‌ها باید آمادگی انطباق خود با این تغییرات را داشته و به لحاظ فردی ویژگی‌هایی را دارا باشند. درباره این موضوع نیز در کتاب بحث‌هایی مطرح شده است.

بورقانی‌فراهانی با تاکید بر فرهنگی بودن سازمان‌های رسانه‌ای گفت: من در بخش پایانی کتاب تاکید دارم که سازمان‌ها رسانه‌ای جزو سازمان‌های فرهنگی قلمداد می‌شوند، زیرا به عنوان اشاعه‌دهنده فرهنگ فعالیت می‌کنند بنابراین کارمندان این سازمان‌ها باید ویژگی‌های لازم برای فعالیت در سازمانی فرهنگی را نیز داشته باشند.

وی افزود: تاکنون مطالب علمی چندانی درباره رفتار سازمانی در سازمان‌های فرهنگی تولید نشده‌اند و این کتاب توامان می‌تواند برای سازمان‌های فرهنگی و رسانه‌ای مفید باشد. فعالیت در یک سازمان فرهنگی ملزومات بسیاری می‌طلبد زیرا این سازمان‌ها در نقش انتقال‌دهنده ارزش‌ها و فرهنگ عمل می‌کنند.

بورقانی‌فراهانی در پایان گفت: تالیف بخش پایانی کتاب هنوز تمام نشده است و به همین دلیل برای انتخاب ناشر به یقین نرسیده‌ام و ترجیح می‌دهم نامی از آن نبرم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها