سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
ترجمه کتاب‌های آموزشی کنفدراسیون آسیا ضروری است

سرمربی سابق تیم‌های والیبال نوجوانان، جوانان و بزرگسالان کشورمان ترجمه کتاب‌های آموزشی والیبال را که در سطوح مختلف از سوی کنفدراسیون والیبال آسیا منتشر می‌شوند،‌ برای رشد و توسعه والیبال ایران ضروری دانست.-

مصطفی کارخانه در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: اصول برپایی کلاس‌های توجیهی و آموزشی والیبال برپایه آثار مکتوب شناخته‌شده‌ای است که هرسال از سوی کنفدراسیون والیبال آسیا به ویژه برای سنین پایه منتشر و به همه فدراسیون‌های این قاره ارسال می‌شود. 

سرمربی تیم متین وارنا ورامین با تاکید بر اهمیت انتشار کتاب‌های تخصصی والیبال افزود: کتاب‌های آ‌موزشی در سه سطح یک، دو و سه از سوی کمیته آموزش فدراسیون والیبال به زبان انگلیسی منتشر می‌شوند و طبق برنامه‌ریزی این کیمته احتمالاً امسال به زبان فارسی برگردانده خواهند شد و در اختیار مربیان حاضر در کلاس‌های مربی‌گری قرار خواهند گرفت. 

کارخانه با اشاره به سابقه 30 ساله‌اش در ورزش والیبال اضافه کرد: انتقال دانش به مربیان جوان از دو راه امکان‌پذیر است. یکی، حوزه تئوری والیبال که مستلزم ترجمه و تالیف کتاب‌های متعدد در این زمینه است و دیگری، بخش تجربی است که مدرسان می‌توانند مشاهدات و تجربیات خود را به صورت شفاهی برای شاگردانشان بیان کنند. به هرحال نمی‌توان تاثیر مثبتی را که کتاب‌های بر انتقال دانش به مربیان جوان می‌گذراند،‌ نادیده گرفت. 

وی درباره کتاب‌های منتشر شده در حوزه والیبال گفت: به تازگی دو کتاب را که توسط یکی از بازیکنان قدیمی والیبال کشورمان ترجمه شده است،‌ مطالعه کردم و امیدوارم در بخش تالیف هم شاهد انتشار آثاری مطلوب و کارآمد توسط مدرسان و کارشناسان زبده والیبال کشورمان باشیم. 

مصطفی کارخانه متولد 1338 که سابقه مربی‌گری در همه رده‌های تیم ملی والیبال کشورمان را دارد، 9 سال به عنوان بهترین مربی والیبال ایران را به خود اختصاص داد. وی عناوین متعددی را با تیم‌های کشورمان کسب کرده است که رسیدن به مقام نایب قهرمانی جهان با تیم‌های ملی والیبال جوانان و نوجوانان ایران، از مهم‌ترین افتخارات کارخانه به شمار می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط