یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۹
طاهره ایبد: متولیان فرهنگی به ادبیات کودک كمتر اهميت می‌دهند

طاهره ایبد معتقد است این روزها متولیان فرهنگی کشور به ادبیات کودک نسبت به ادبیات بزرگسال كمتر اهميت می‌دهند.-

این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان در گفت‌وگو خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: این‌که جایگاه ادبیات کودک این روزها چگونه است احتیاج به یک بررسی دقیق دارد ولی در یک نگاه کلی می‌توان گفت که نسبت به مسایل سال‌های گذشته گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده و این حوزه هم برای نویسندگان و هم برای فضای اجتماعی کشور جدی‌تر شده است.

وی ادامه داد: معتقدم متولیان فرهنگی کشور به ادبیات کودک نسبت به ادبیات بزرگسال كمتر اهميت می‌دهند، این در حالی است که ادبیات کودک می‌تواند زیر بنای بسیاری از مسایل اجتماعی باشد، چرا که کودکی دوره ساخت شخصیت و انتقال مسایل فرهنگی به کودکان است.

ایبد اضافه کرد: خوشبختانه این روزها توجه به ادبیات کودک و نوجوان توسط بسیاری از نویسندگان و نهادهایی که کارهای تخصصی کودک انجام می‌دهند جدی گرفته شده است.

وی ادامه داد: در عین حال خانواده‌های زیادی را هم می‌بینیم که آگاهی بیشتری پیدا کرده‌اند و به دنبال این هستند که در سبد خرید خانواده حتما کتاب یا مجله کودک ونوجوان داشته باشد که شاید این امر متولیان را به خودشان بیاورد که کمی در این امر جدی‌تر باشند.

این نویسنده کودک ونوجوان اضافه کرد: متاسفانه مشکلات اقتصادی می‌تواند یک آسیب جدی به این حرکت فرهنگی که مثل یک دانه است که تازه جوانه زده بزند و آن را بخشکاند.

وی در پایان گفت: در همه جای دنیا در اثری که خلق می‌شود خلاقیت اندیشمند مهم است و این امر است که ادبیات را ماندگار می‌کند. اعتقاد من این است که باید به  خلاقیت اندیشمند و هدفمند در بخش ادبیات کودک خیلی فکر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها