چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
تشکیل کمیته صیانت از صنعت چاپ و نشر در کرمان

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از تشکیل کمیته صیانت از صنعت چاپ و نشر استان کرمان برای بررسی و بهبود وضعیت این صنعت فرهنگی خبر داد.-

احمد سعیدی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با یادآوری مشکلاتی که به دلیل افزایش قیمت کاغذ و دیگر اقلام برای فعالان صنعت چاپ ‌و نشر استان کرمان به‌وجود آمده است، عنوان کرد: طی جلساتی که با فعالان این حوزه فرهنگی-صنعتی داشتیم، از نزدیک با مشکلات آن‌ها آشنا شدیم که پس از بررسی و مطالعه به این نتیجه رسیدیم که «کمیته برای صیانت از صنعت چاپ و نشر در استان کرمان» متشکل از نمایندگان تمامی فعالان فرهنگی تشکیل دهیم و تمام راهکارهای برون‌رفت از مشکلات در این کمیته مورد نقد و بررسی قرار گیرند و برای کمک‌رسانی فرهنگی اقدامات شایسته انجام شود.

وی افزود: اداره ارشاد کرمان یکی از پنج استان کشور است که می‌تواند مجوز نشر کتاب یا مجوز انتشارات را صادر کند. با توجه به اهمیت تصمیم‌های این اداره، لزوم رسیدگی به وضعیت کتاب و ناشران ضروری است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان این‌که 13 آبان مردم کرمان شاهد برپایی نمایشگاه کتاب استانی خواهند بود، اظهار کرد: بیشتر کتاب‌هایی که در این نمایشگاه ارایه می‌شوند، موضوع‌های آموزشی و کمک درسی برای دانش‌آموزان و دانشجویان دارند.

وی گفت: پیش‌بینی ما این است که حضور نمایشگاه کتاب استانی رونق جدید  یا فرصت‌های تازه‌ای را برای فعالان صنعت چاپ ‌و نشر استان کرمان فراهم کند. به‌همین دلیل، تمام تلاش خود را خواهیم کرد که از تمام قابلیت‌های فرهنگی این نمایشگاه استفاده کنیم.
 
سعیدی بیان کرد: گروهی گمان می‌کنند که اداره ارشاد فقط از ناشران مذهبی حمایت می‌کند، در صورتی‌ که این پندار صحیح نیست و این اداره از هر کتابی که مفید و سازنده اجتماع باشد، دفاع و حمایت می‌کند و محدودیتی برای هیچکس وجود ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط