یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۶
شهرداری سهم نیم‌درصد را به ‌موقع پرداخت کند

بخشدارصحرای باغ در شهرستان لار استان فارس خواستار توجه شهرداری به وظیفه قانونی‌اش در پرداخت سهم نیم‌درصد درآمدهایش به کتابخانه‌های این شهرستان شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، رضا محمدی اظهار کرد: شهرداری‌ها مطابق قانون موظف به‌پرداخت نیم‌درصد از درآمدهای خود به کتابخانه‌هایند و شهرداری صحرای باغ از این قانون مستثنی نیست و موظف است تا سهم نیم‌درصد از درآمد‌هایش را به‌موقع به‌کتابخانه‌ها پرداخت کند.

محمدی اظهار کرد: قانون تکلیف همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها را مشخص کرده و مطابق قانون، کتابخانه‌ها برای تامین هزینه‌های جاری به دریافت سهم نیم‌درصدی حاصل از درآمد‌های شهرداری منطقه خودشان نیاز دارند. 

وی همچنین عنوان کرد: فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بخش محروم صحرای باغ باید با برنامه‌ریزی مناسب ارتقا داده شود و این منطقه نیازمند ترویج کتابخوانی است.
 
محمدی با بیان این‌که عوامل مهم پیشرفت منطقه اعم از اقتصادی و سیاسی و اجتماعی نیازمند به‌رشد و تعالی فرهنگی است، افزود: باید با برنامه‌های مدون فرهنگی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت درچشم‌انداز 10 ساله، شاهد شکوفاشدن اندیشه‌های نو و شاهد رشد و بالندگی تک تک افراد بخش صحرای باغ باشیم.
 
وی با یادآوری اجرای طرح «همراه با کتابیار» از اول مهرماه سال جاری گفت: مقرر شده است تا اداره بخش‌داری شهرستان ضمن مکاتبه و تعامل با معاونت کل آموزش و پرورش لارستان و نیز مديران مدارس و بخشداری و دهياری منطقه صحرای باغ، طرح همراه با کتابیار را به ‌اجرا بگذارد.
 
طرح «همراه با کتابیار» در راستای ترویج و تبلیغ فرهنگ کتاب و کتابخوانی به ویژه در مناطق محروم است و به پیشنهاد شورای برنامه‌ریزی لارستان درانجمن کتابخانه‌های عمومی مرکز شهرستان تصویب شده و اکنون برای اجرای آن از اول مهر امسال و با هماهنگی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در شش بخش مرکزی، اوز، بریرم، جویم، بنارویه و صحرای باغ از توابع لارستان اجرا می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط