سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۶
جليل امجدي جلد سوم «دلدادگان آزادي» را مي‌نويسد

سومين جلد از كتاب «دلدادگان آزادي» اثر در دست تاليف جليل امجدي، نويسنده حوزه‌های انقلاب اسلامي و دفاع مقدس است. او در اين نوشتار به زندانيان سياسي پيش از انقلاب مي‌پردازد.-

جليل امجدي در گفت‌و گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، درباره اين اثر اظهار كرد: مجموعه سه‌ جلدي «دلدادگان آزادي» كه با همكاري «محسن علي‌نژاد» در دست تاليف است، به زندانيان سياسي پيش از وقوع انقلاب اسلامي مي‌پردازد. جلدهای نخست و دوم اين اثر نيز به زندانيان سياسي از زمان پهلوي اول پرداخته‌اند.

وي با بيان اين‌كه «هر يك از دو جلد منتشر شده اين نوشتار به بيش از 140 زنداني سياسي مي‌پردازد» گفت: در سومين جلد اين مجموعه نيز به 150 زنداني سياسي پرداخته‌ايم كه با توجه به آمار 30‌ هزار نفري اين زندانيان ممكن است اين مجموعه به بيش از 25 جلد افزايش يابد.

نويسنده كتاب «چشم بيدار» شعري از زندان‌هاي دوره پهلوي را آغازگر مجموعه كتاب‌هاي «دلدادگان آزادي» دانست و افزود: «عليرضا صفاريان» دبيركل كانون زندانيان سياسي نيز بر اين اثر مقدمه‌اي نوشته است و مخاطب در بخش نخست كتاب، مقاله‌اي درباره وضعيت زندانيان سياسي كشور در دوره پهلوي دوم را مطالعه خواهد كرد.

وي درج نام دو هزار و 672 زنداني سياسي در بخش پاياني جلد نخست و درج نام بيش از دو هزار زنداني سياسي در پايان جلد دوم اين مجموعه را از ويژگي‌هاي مهم اين اثر دانست و گفت: در بخش پاياني سومين جلد اين نوشتار هم گروهی ديگري از فعالان سياسي معرفي خواهند شد.

امجدي افزود براي تاليف اين كتاب ساعت‌ها با زندانيان سياسي در قيد حيات و نيز بازماندگان زندانيان فقيد به گفت‌وگو پرداختم. همچنين اسناد ساواك و روزنامه‌هاي دوران پيش از انقلاب را مورد مطالعه قرار داده‌ام.

نويسنده كتاب «زهرايي كه من مي‌شناسم» درباره دليل پرداختنش به زندانيان سياسي پيش از انقلاب توضيح داد: با توجه به اين كه پيش از وقوع انقلاب اسلامي مبارزات سياسي داشتم و خود هم از زندانيان سياسي محسوب مي‌شوم، به مطالعه در اين حوزه علاقه‌مند شدم. علاوه بر اين، با توجه به تحصيلاتم در حوزه تاريخ در دانشگاه، نگارش كتابي در اين زمينه را ضروري مي‌دانستم.

وي در پايان گفت كه سومين جلد از كتاب «دلدادگان آزادي» از سوي انتشارات «رسانش نوين» روانه بازار نشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط