شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۱
کتاب‌ها نباید وارد بازار سیاه سودجویان شوند

سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای شرکت در چند برنامه فرهنگی و دیدار با علما به استان قم سفر کرد. آیت الله جوادی آملی در این دیدار از برپایی باشکوه نمایشگاه بین‌المللی کتاب قدردانی کرد و گفت: کتاب‌ها نباید وارد بازار سیاه شوند تا سودجویان آن‌ها را با قیمت بالا به فروش برسانند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از مرکز روابط عمومی، اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای شرکت در چند برنامه فرهنگی و دیدار با علما پنجشنبه 25 خردادماه به استان قم سفر کرد و در سخنان کوتاهی گفت: امسال کنگره امامان غریب با محوریت امام هادی‌(ع) در کشور برگزار می‌شود.
 
حسینی افزود: در اصفهان نیز برنامه‌ای برگزار شد که در آن، شخصیت 14 نفر از علمای صدر اسلام تا دوران صفویه به صورت نمایشنامه به مردم معرفی شد. 
 
آیت‌الله جوادی آملی در این دیدار با قدردانی از برپایی باشکوه‌تر، پربارتر و عمیق‌تر نمایشگاه بین‌المللی کتاب گفت: در این رویداد بزرگ و مهم فرهنگی کشور، کتاب‌های علمی عمیق باید هرچه بیشتر جای خود را در نمایشگاه کتاب تهران باز کنند و این کتاب‌ها به دست علما و دانشمندان کشور برسد تا هرچه بهتر بتوان از آن ها بهره‌برداری علمی کرد.

این استاد حوزه علمیه با بیان این‌که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید امانتدار بوده و مواظب باشد تا کتاب‌های علمی عمیق و دست اول به دست متخصصان فن، دانشمندان و علما برسد افزود: کتاب‌ها نباید وارد بازار سیاه شوند تا سودجویان آن‌ها را با قیمت بالا به فروش برسانند.

آیت‌الله جوادی آملی اظهار کرد: اگر امروز در کشور کتابی علمی منتشر می‌شود، قبل از این که به دست مردم برسد و وارد بازار شود، غرب می‌فهمد. بسیاری از دانشمندان غربی منتظرند تا کتابی در ایران چاپ شود.

آیت‌الله جوادی آملی در ادامه سخنان خود با اشاره به بیداری اسلامی در کشورهای منطقه گفت: اگر اخوان‌المسلمین، علمای مصر، تونس، بحرین و دیگر کشورها نبودند امروز بیداری اسلامی در این کشورها صورت نمی‌گرفت.

وی افزود: بسیاری از این علما در حوزه‌های علمیه قم و نجف، علم و دانش را فراگرفتند، عالم روحانی شدند، رهبری فکری کشورهای خود را به دست گرفته و خاورمیانه را به سمت بیداری اسلامی کشاندند.

بازدید از تالار مرکزی شهر قم
سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در سفر به قم، همچنین از روند ساخت تالار مرکزی شهر قم به عنوان یکی از بزرگترین زیرساخت‌های فرهنگ استان قم بازدید کرد.

تالار مرکزی شهر قم در چهار طبقه و در 10 هزار متر مربع زیربنا و با کاربری‌های مختلف فرهنگی و هنری با 47 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است و تاکنون 6 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است. این تالار با برخورداری از سالن‌های نمایش متعدد، کارگاه‌های آموزشی و مجموعه اداری، در صورت بهره‌برداری بخش عمده‌ای از نیازهای فرهنگی استان را برآورده خواهد کرد.

در این بازید حجت‌الاسلام محمدحسین موسی پور، استاندار قم بر اهمیت این طرح فرهنگی و ضروت تسریع در عملیات اجرایی آن تاکید کرد و گفت: در دو سال گذشته احداث کتابخانه‌ها و فرهنگسراهای متعدد در استان قم برای رفع خلاهای زیرساختی در حوزه فرهنگ و هنر در دستور کار قرار گرفته است. 

دیدار وزیرارشاد با آیت الله صابری همدانی
سیدمحمد حسینی، جمعه 26 خردادماه با حضور در منزل آیت‌الله صابری همدانی با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
حسینی در این دیدار به برخی فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه فرهنگ و هنر و کتاب‌های چاپ شده پرداخت.
 
آیت‌الله صابری همدانی نیز در این دیدار، با ابراز خرسندی از ملاقات با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارایه رهنمودهای لازم، برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آرزوی توفیق در انجام امور کارها و فعالیت‌ها را از خداوند سبحان مسألت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها