شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۵

شهر نویروپین جایزه فونتانه سال 2011 خود برای ادبیات را به موریتس فون اوسلار نویسنده برلینی اهدا می کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، این نویسنده 41 ساله این جایزه 5 هزار یورویی را برای کتاب خود تحت عنوان «خاک آلمان» كه در سال 2010 منتشر شد، دریافت می‌کند. 

هیات داوران در توضیح انتخاب این نویسنده اعلام کرد: رمان «خاک آلمان» داستانی مربوط به زمان معاصر است که به دنیای امروزی فونتانه سری می‌زند و به عناصر سبک رئالیسم زمان حال و گذشته پی می‌برد. سبک نوشتن این نویسنده به لحاظ زبانی ساده ، نا آشنا، شاداب و در عین حال بی‌پروایی زبانی وی مرموز و بسیار تاثیرگذار است. کسی که به مطالعه آثار این نویسنده می‌پردازد باید آثار فونتانه را نیز مطالعه کند. 

جایزه فونتانه شهر نویروپین در سال 1994 همزمان با صد و هفتاد و پنجمین سالگرد تولد تئودور فونتانه نویسنده بزرگ آلمان از سوی شهر زادگاه او نویروپین تاسیس شد. هاینریش تئودور فونتانه در 30 دسامبر 1819 در نویروپین متولد شد و 20 سپتامبر 1898 در برلین درگذشت.این جایزه تا سال 2007 مشتمل بر جایزه فونتانه برای ادبیات و جایزه حمایتی فونتانه برای فرهنگ بود و تاریخ اهدای آن مقارن با 30 دسامبر یعنی روز تولد فونتانه بود اما از سال 2010 اهدای این جایزه بخشی از جشنواره فونتانه شد که هر دو سال یک بار از سوی شهر نویروپین برپا می‌شود.
 
فون اوسلار جایزه خود را همزمان با برپایی این جشنواره و در تاریخ 24 مه (4 خرداد) دریافت می‌کند. در سال 2010 لوتس زایلر برای رمان «ترازوی زمان» موفق به کسب این جایزه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها