دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۹
صاعدی کتاب‌های جدیدش را به نمایشگاه می‌آورد

عبدالعظیم صاعدی، شاعر و پژوهشگر، مجموعه‌ای از شعر نیایش‌های کوتاه، شعرهای عاشورایی‌اش و پژوهشی در اشعار مولانا را به بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌آورد.-

صاعدی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: «شاهنامه عبودیت» عنوان یکی از جدیدترین مجموعه شعرهای منتشر شده من از سوی موسسه انتشاراتی هنر و رسانه اردیبهشت است که در نمایشگاه امسال ارایه می‌شود.

وی توضیح داد: این مجموعه حدود 300 شعر کوتاه را در بر می‌گیرد. تمامی این شعرها در کلمه «نیایش» با یکدیگر مشترکند. در این شعرها نگاهی فراتر از مرزهای جغرافیایی داشته‌ و به موضوع نیایش پرداخته‌ام؛ چراکه امر نیایش، امری مشترک در میان تمام افراد مذهبی این کره خاکی است.

این شاعر در ادامه به دفتری از سروده‌های عاشورایی‌اش اشاره و تصریح کرد: مجموعه از شعرهای عاشورایی‌ام در دفتری با عنوان «نیزه بر پلک پروانه‌ها» نیز از سوی نشر تجلی مهر منتشر و راهی نمایشگاه کتاب می‌شود.

وی افزود: شعرهای این دفتر در قالب مثنوی سروده شده‌اند. نقطه مشترک آن‌ها نیز این باور است که جهان در زمان واقعه عاشورا، رویاهایش را از دست داده است، اما امام حسین(ع) رویاهای توحیدی مردم را زنده می‌کند و ذات رویا را به جهان هدیه می‌بخشد.

صاعدی از انتشار کتاب دیگری با عنوان «آیینه در آفتاب» خبر داد و گفت: این کتاب به تحلیل آخرین پیامبر و خاندانش در آثار نظم و نثر مولانا اختصاص دارد که در 424 صفحه از سوی نشر ناس به چاپ رسیده است.

وی در پایان تشریح کرد: برای تدوین این اثر، تمامی آثار مولانا و به ویژه «مثنوی معنوی» را بررسی کرده‌ام و هر جا نامی از پیامبر (ص)، کنیه‌ها و القاب ایشان یا ائمه ‌اطهار (ع) آمده بود، آن مطلب را با تحلیل تاریخی و ارایه سند بر اساس اشعار مولانا ارایه کرده‌ام.

عبدالعظیم صاعدی متولد 1324 است. از جمله آثار او می‌توان به مجموعه‌های شعر «باغ پیراهن تو بود»، «پرسه در پاییز»، «صبح پشت پنجره»، «روزهای جیوه‌ای»، «پاییز میهن من است»، «وقت هلاک خواب»، «ک‍ل‍ی‍د ه‍ف‍ت‌ آس‍م‍ان» و «ف‍ق‍ط ع‍ش‍ق‌ م‍ی‌ت‍وان‍د» اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط