شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۲
دفتر شعرهای جدید صاعدی منتشر می‌شوند

عبدالعظیم صاعدی شش مجموعه شعر جدید را توسط موسسه انتشاراتی هنر و رسانه اردیبهشت در دست چاپ دارد. این دفترها شعرهای عاطفی، اجتماعی، نیایش‌ها، سوگ‌نامه‌ها و سروده‌هایی با محوریت فصل پاییز را شامل می‌شوند.\

صاعدی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره مجموعه‌های شعری که در دست تدوین یا انتشار دارد، گفت: «طعم تکه‌های روحم» عنوان یکی از این مجموعه شعرهاست که سروده‌های عاطفی، عرفانی، اجتماعی و سیاسی من‌را شامل می‌شود. اغلب شعرهای این مجموعه در قالب سپید سروده شده‌اند البته چند غزل نیز در این دفتر دیده می‌شود.

وی تفاوت این کتاب را با آخرین دفتر شعرش در موضوعات شعری آن دانست و در توضیح افزود: آخرین دفتر شعرم با عنوان «وقت هلاک خواب» دربرگیرنده شعرهای اجتماعی من بود. به عبارت دیگر تمامی شعرها از فضایی یکسان برخوردار بودند. اما کتاب «طعم تکه‌های روحم» که حجمی حدود 120 صفحه دارد سروده‌هایی با موضوعات متنوع را شامل می‌شود.

این شاعر در ادامه توضیح داد: مجموعه دیگرم «فرشته‌ای اگر کوچک شود» نام دارد و شعرهایی درباره اطرافیان و عزیزان من است که در قالب شعر نو ومثنوی سروده شده‌اند. حجم این کتاب نیز حدود 110 صفحه است.

وی مجموعه‌ای از شعرهای کوتاهش را نیز برای چاپ گردآوری کرده است که «زمستانی با هزار کلید یخی» نام دارد. صاعدی درباره این دفتر شعر اظهار داشت: شعرهای این مجموعه سوگ‌نامه‌هایی به حساب می‌آیند که در مرگ افراد مختلف سروده‌ام. این شعرها همگی کوتاه و هایکو مانند هستند و در 110 صفحه گرد آمده‌اند.

صاعدی ادامه داد: دفتر دیگری که در دست چاپ دارم «راز بوسه‌ها» نام دارد. در این دفتر موضوعاتی چون صلح، پایداری، پاکی، یگانگی و طهارت را دستمایه سرودن اشعارم قرار داده‌ام. به عبارت دیگر بوسه سمبل صفات و ویژگی‌های برجسته انسانی در این اشعار است.

دفتر شعر «راز بوسه‌ها» که دربرگیرنده اشعار سپید کوتاه و یک مثنوی بلند است حجمی حدود 220 صفحه‌ دارد و حروفچینی آن به پایان رسیده است.

وی در ادامه به دفتر شعر «شاهنامه عبودیت» که جلد نخست آن در دست انتشار است اشاره و تشریح کرد: جلد نخست «شاهنامه عبودیت»(شعر نیایش‌های کوتاه) در دست چاپ است و در حال حاضر حروفچینی جلد دوم آن نیز به پایان رسیده است. 300 شعر کوتاه با موضوع نیایش در دفتر دوم این مجموعه گنجانده شده است.

این شاعر توضیح داد: در تمامی اشعار این دفتر به مرزهای جغرافیایی زبان نیایش توجهی ندارم و تنها به نفس نیایش در هر دین و آیینی پرداخته‌ام. به عبارت دیگر برداشت‌های مختلف نسبت به نیایش در این اشعار فرامرزی هستند.

وی همچنین جلد سوم از مجموعه شعرهایش با محوریت پاییز را به دست چاپ سپرده است. صاعدی درباره این دفتر گفت: پیش‌تر دو مجموعه شعر از من با عنوان‌های «پرسه در پاییز» و «پاییز میهن من است» منتشر شده بود که شعرهایی با موضوع پاییز را شامل می‌شدند. در حال حاضر جلد سوم این مجموعه با عنوان «کلاغ نقطه پاییز» در دست چاپ است.

صاعدی در ادامه افزود: این مجموعه شعر در دو دفتر یکی دفتر اشعار سپید و دیگری دفتر اشعار موزون و در 150 صفحه گرد آمده است. البته حجم بیشتر این کتاب را به اشعار سپیدم اختصاص داده‌ام.

صاعدی تمامی این مجموعه‌های شعر را برای چاپ به موسسه انتشاراتی هنر و رسانه اردیبهشت سپیرده است. علاوه بر این آثار وی چاپ دوم دو مجموعه شعر «پرسه در پاییز» و «باغ پیراهن تو بود» را البته با افزودن اشعاری جدید در دست چاپ دارد. این آثار سال آینده راهی بازار نشر می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط