شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۵
يك «سه‌شنبه‌ی عبوس»

جلد دوم مجموعه‌ي «كليدهاي پادشاهي» با نام «سه‌شنبه‌ي عبوس» منتشر شد. در اين كتاب «آرتور» درگير نبرد خطرناكي براي به دست آوردن كليد دوم پادشاهي مي‌شود.

ايبنا نوجوان: شخصيت اصلي مجموعه‌ي «كليدهاي پادشاهي» اثر «گارت نيكس» نوجواني به نام «آرتور پنهاليگون» است كه به عنوان وارث يك خانه انتخاب شده، خانه‌اي كه تنها آرتور قادر به ديدن آن است و به هفت بخش تقسيم شده و هر كدام از بخش‌ها هم توسط يكي از روزهاي هفته و با قوانين مخصوص به خود اداره مي‌شود!

هر كدام از كتاب‌هاي اين مجموعه‌ي هفت جلدي در يكي از روزهاي هفته اتفاق مي‌افتد. نخستين كتاب «آقاي دوشنبه» نام دارد و سرآغاز ماجراهايي است كه آرتور در يك هفته و براي به دست آوردن كليدهاي پادشاهي پشت سر مي‌گذارد.

در «آقاي دوشنبه» و درست زماني كه آرتور دچار حمله‌ي آسم شده، كليدي به دستش مي‌ر‌سد و به سرزمين ديگري كشانده مي‌شود.


«آقاي دوشنبه»، يكي از روزهاي فردا، موجوداتي را به سراغ آرتور مي‌فرستد تا كليد را پس بگيرند. او براي برای به دست آوردن کلید دست به هر کاری می‌زند و حتی طاعونی را گریبانگیر زمین می‌کند که هر کسی را که به آن مبتلا می‌شود، می‌کشد.
تنها شانس آرتور برای نجات افراد خانواده و سایر مردم این است که از طریق خانه‌ي مرموزی در شهر که ظاهراً کسی جز او قادر به دیدن آن نیست، وارد آن سرزمین ناشناخته شود و برای یافتن علاج بیماری تلاش کند.

اما به‌نظر می‌رسد که سرنوشت آرتور با سرنوشت ساکنان آن خانه گره خورده است و او چاره‌ای ندارد جز این که برای نجات دنیای خود تن به مبارزه دهد.

او در اين مبارزه بايد 7 كليد را كه به كليد‌هاي پادشاهي معروفند، به دست آورد تا با مجموع آن‌ها بتواند، به هدف خود كه همان نجات مردم است، برسد.

در «سه‌شنبه‌ي عبوس» دومين جلد مجموعه كه به‌تازگي توسط انتشارات بهنام منتشر شده، فقط 15 دقيقه بعد از اين‌كه آقاي دوشنبه به پايان مي‌رسد آرتور پنهاليگون دوباره احضار مي‌شود. دشمن جديدش سه‌شنبه‌ي عبوس است و آرتور دوباره درگير نبرد خطرناكي براي به‌دست آوردن كليد دوم پادشاهي مي‌شود. اگر او تسليم روزهاي فردا شود يا در نبرد با آن‌ها شكست بخورد، خانه‌اش در زمين و نيز ساكنان عمارت، از جمله دوست و همراه جديدش سوزي تركوييز بلو، يكي از كودكاني كه ني‌زن قرن‌ها پيش از اروپاي طاعون‌زده نجات داده است، نابود خواهند شد. نقطه‌ي ضعف سه‌شنبه‌ي عبوس حرص و طمع اوست و موضوع كتاب حول ويژگي زياده‌روي مي‌چرخد.

نويسنده در اين كتاب هم شخصيت‌هاي جديدي خلق كرده و آرتور هم بار ديگر ثابت مي‌كند كه قهرماني شايسته است كه مي‌تواند بر ترس خود غلبه كند و موانع را از سر راه بردارد.

«گارت نيكس» كتاب‌هاي اين مجموعه را طي سال‌هاي 2003 تا 2010 منتشر كرده است.
«سه‌شنبه‌ي عبوس» دومين جلد مجموعه هم با نام اصلي Grim Tuesday در سال 2004 در انگلستان منتشر شده است.


«گارت نيكس» سال 1963 در ملبورن استراليا متولد شده و بيش‌ترين شهرتش را مديون نگارش مجموعه‌هاي فانتزي براي نوجوانان است.

«سه‌شنبه‌ي عبوس» با ترجمه‌ي «مريم رفيعي» و با قيمت 7500 تومان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها