دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۰
جايزه‌ی مطبوعات به «جزيره‌ی بي‌تربيت‌ها» رسيد

مجموعه‌ي طنز «جزيره‌ي بي‌تربيت‌ها» نوشته‌ي «شهرام شفيعي» از دهمين جشنواره‌ي مطبوعات كودك و نوجوان جايزه گرفت.

ايبنا نوجوان: آيين پاياني دهمین جشنواره‌ي مطبوعات کودک و نوجوان عصر امروز دوشنبه 17 بهمن با معرفي و تقدير از برگزيدگان برگزار شد. 

اين جشنواره به آثار منتشر شده در مجلات حوزه‌ي كودك و نوجوان در بخش‌هاي مختلف ـ داستان، شعر، گزارش، گفت‌وگو، خبر، تصويرگري و... ‌جايزه مي‌دهد. 

در دهمين دوره‌ي جشنواره‌ي مطبوعات كودك و نوجوان كه امروز به كار خود پايان داد، داورانِ بخش «داستان کودک و خردسال» نام «شهرام شفيعي»، نويسنده‌ي مجموعه‌ي طنز «جزيره‌ي بي‌تربيت‌ها» را به عنوان برگزيده اعلام كردند. 

«جزيره‌ي بي‌تربيت‌ها» مدت‌هاست كه به شكل داستان دنباله‌دار در نشریه‌ي رشد دانش‌آموز منتشر مي‌شود. انتشارات كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان نيز اين اثر را در قالب مجموعه‌اي چهار جلدي منتشر كرده است.

داستان کتاب‌ «جزیره بی‌تربیت‌ها» درباره‌ي پسربچه‌ای است که در جزیره‌ی بی‌تربیت‌ها همراه با عموی پدرش ـ که پادشاه جزیره است - زندگی می‌کند: «ما خانواده‌ی سلطنتی بی‌تربیت‌ها هستیم. البته سال‌هاست که کاخ به موزه تبدیل شده. مردم برای تماشا این‌جا می‌آیند و برای همین ما توی کاخ کار می‌کنیم. پادشاه، سرایدار کاخ است و ملکه، آشپزخانه را می‌چرخاند من و خواهرم هم برای بازدیدكننده‌های خسته، چارپایه می‌گذاریم و انعام می‌گیریم.»

«نابودی بر سر میز صبحانه»، «فرشته‌‌ی کلوچه‌ها»، «خروس»، «نوزده عروس»، «قشنگ‌ترین دماغ»، «کلاه خرگوش» و «دو مزاحم در نانوایی» نام برخي از داستان‌هاي اين مجموعه است. 

کتاب‌ «جزیره‌ي بی‌تربیت‌ها» برای گروه‌های سنی «ج» و «د» (سال‌های چهارم و پنجم دبستان و مقطع تحصیلی راهنمایی) و در 15هزار نسخه به بهاي 1800 تومان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها