دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۰
اذعان نويسنده يهودي به استفاده ابزاري اسراييل از ضديهوديت

«نورمن فينكنشتين» نويسنده يهودي و آمريكايي‌الاصل كتاب «ضديهوديت به مثابه حربه سياسي» اذعان مي‌كند كه اسراييل به جاي اقدامات مثبت براي رفع تصورات ضديهود در جهان، تنها به فكر استفاده ابزاري از اين تصورات است و بر آن دامن مي‌زند.-

محبوبه شمشاديان، مترجم اين اثر، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، عنوان كرد: نويسنده اين اثر، بخش‌هايي از كتابش را به مساله فلسطين و تجاوزات رژيم اشغال‌گر قدس به اين كشور اختصاص داده است تا از اين طريق، استفاده ابزاري اين رژيم از ضديهوديت را نشان دهد.

وي افزود: به زعم اين نويسنده، اسراييل همواره از وجود روحيه ضديهود در جهان سخن مي‌راند، در حالي كه نه تنها تلاشي براي از ميان بردن اين روحيه (در صورت وجود آن) انجام نمي‌دهد، بلكه با استفاده ابزاري از آن، نگاه‌هاي منفي به يهوديت را افزايش مي‌دهد.

اين مترجم ادامه داد: در اين كتاب از مشاهدات افرادي كه به فلسطين رفته‌اند؛ مانند خبرنگاران و امدادگران استفاده شده است تا جنايت‌هاي اسراييل در فلسطين به صورت مستند ارايه شوند.

شمشاديان در تشريح نحوه استفاده ابزاري اسراييل از ضديهوديت گفت: كشور آلمان همواره در برابر جنايت‌هاي اسراييل در فلسطين سكوت كرده است، زيرا از افزايش نگاه‌هاي منفي نسبت به خود مي‌هراسد. اسراييل هم به نحوي سياست‌هايش را در جهان پياده كرده است كه بر هرگونه اعتراض به جنايت‌هايش، مهر ضديهوديت مي‌خورد.

وي در پايان گفت: فينكنشتين يك يهودي است اما آن‌چه درباره مساله فلسطين در كتابش بيان مي‌كند، مطابق با سياست‌هاي ايران در اين باره است.

كتاب «ضديهوديت به مثابه حربه سياسي» چند روزي است از سوي انتشارات پژوهشكده مطالعات فرهنگي و اجتماعي منتشر شده است و به‌زودي توزيع مي‌شود. اين اثر با شمارگان 1000 نسخه، 464 صفحه و به بهاي 11 هزار و 600 تومان به بازار نشر راه يافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها