چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۰
«ژيميناستيك و كودك» براي مربيان مكتوب شد

كتاب «ژيميناستيك و كودك» اثر مشترك علي غفاريان پناهي و غزاله ارزاني شهني، حاصل مكتوب كردن تجربه و علم دو تن از متخصصان حوزه تربيت بدني و ورزش در رشته ژيميناستيك است.-

 علي غفاريان پناهي، سرگروه آموزشي تربيت بدني آموزش و پرورش مشهد، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين مطلب، عنوان كرد: اين كتاب راهنماي مفيدي براي مربيان تازه‌كار و باتجربه تربيت بدني و ورزش است كه امكان تدريس اصولي، موفق و رضايت‌بخش را براي آنان ‌فراهم مي‌كند.

وي افزود: در راستاي اجراي طرح ورزش ژيميناستيك به عنوان ورزش مادر براي دانش‌آموزان پايه دوم ابتدايي در مدارس از سوي وزارت آموزش و پرورش، تصميم به تاليف و گردآوري كتابي مناسب براي اين گروه سني گرفتيم. كتاب «ژيميناستيك و كودك» مي‌كوشد علاوه بر آموزش ژيميناستيك، رفتارهاي مناسب، نحوه عملكرد كودكان و چگونگي ارزشيابي آن‌ها را بيان كند.

غفاريان پناهي گفت: امسال در برخي مدارس منتخب خراسان رضوي، اجراي ورزش ژيميناستيك آغاز شده است و سال آينده اين رشته ورزشي در تمام مدارس كشور اجرا خواهد شد. بنابراين، مي‌تواند كتاب «ژيميناستيك و كودك» به عنوان مرجع براي معلمان ورزش مدارس سراسر كشور در رشته ژيميناستيك محسوب ‌شود.

نويسنده اين اثر اظهار كرد: محتواي كتاب «ژيميناستيك و كودك» به دو بخش «تمرينات» و «ارزشيابي» تقسيم مي‌شود. اين نوشتار توصيه‌ها و راهكارهاي ملموس در حوزه ژيميناستيك را به شكلي جامع و فشرده به مربيان ورزش ارايه مي‌دهد. اين اثر همچنين مي‌كوشد تمرينات كاربردي و مناسبي را به مربيان تربيت بدني پيشنهاد دهد.

نخستين چاپ كتاب «ژيميناستيك و كودك» به زودي با شمارگان 1000 نسخه، 120 صفحه و به بهاي 30000 ريال از سوي انتشارات «خاطره» روانه بازار كتاب مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط