پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۰
صنعتي: توزيع مناسب، بهترين روش‌ تبليغ كتاب است

مدير انتشارات سلمان فارسي معتقد است: بنيادهاي شهيد و امور ايثارگران و حفظ‌ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس مي‌توانند با داير كردن كتابفروشي در شهرستان‌ها، كتاب‌هاي دفاع‌مقدس ناشران سراسر كشور را به مخاطبان عرضه و معرفي كنند. زيرا توزيع مناسب كتاب، يكي از بهترين روش‌هاي تبليغ است./

رضا صنعتي، مدير انتشارات نوپاي سلمان فارسي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اظهار كرد: تاكنون يك كتاب درحوزه دفاع‌مقدس منتشر كرده و چندين كتاب در دست انتشار داريم. ابزار تبليغاتي ما براي معرفي آثار منتشر شده راه‌اندازي سايت، فروش اينترنتي كتاب‌ها و استفاده از ظرفيت برخي رسانه‌هاي مكتوب و ديجيتال است.

وي ادامه داد: در كنار اين‌ها با برخي مراكز فعال در عرصه‌ فرهنگ پايداري و نيز مراكز پخش و توزيع كتاب‌هاي دفاع‌مقدس تعامل برقرار كرده‌ايم تا كتاب‌هاي خود را از طريق آن‌ها به مخاطبان معرفي كنيم. البته به دليل نوپا بودن، هنوز به صورت گسترده وارد عرصه تبليغ نشده‌ايم اما معتقديم توزيع مناسب كتاب، يكي از بهترين روش‌هاي تبليغ است.

صنعتي، حمايت‌هاي دولتي را يكي از مباحث اصلي در تبليغ كتاب دانست و گفت: حمايت‌هاي دولتي براي تمامي ناشران يكسان نيست. به عنوان نمونه كتاب «باران و بوران» در حوزه طنز جنگ، در فاصله‌ هشت ماه از انتشار به چاپ سوم ‌رسيد. اما هنوز در قالب حمايت‌هاي دولتي يك نسخه از آن از ما خريداري نشده است.

وي يكي ديگر از راه‌كار‌هاي موثر در بحث تبليغ كتاب‌هاي دفاع‌مقدس را استفاده از ظرفيت‌ نهادهايي نظير بنياد شهيد و امور ايثارگران و بنياد حفظ‌ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس در شهرستان‌ها عنوان كرد و افزود: اين مراكز مي‌توانند با داير كردن كتابفروشي در شهرستان‌ها علاوه بر كتاب‌هايي كه توسط خودشان توليد مي‌شوند، كتاب‌هاي دفاع‌مقدس ناشران سراسر كشور را هم به مخاطبان عرضه و معرفي كنند.

مدير انتشارات سلمان فارسي حل مشكلات در بخش تبليغ كتاب را وابسته به توجه ويژه به حل مشكلات مالي ناشران دانست و افزود: به عنوان نمونه، گاهي افزايش قيمت كاغذ و كم شدن حمايت‌ها دغدغه‌هايي‌اند كه نمي‌توان از كنار ‌آن‌ها ساده گذشت. تحميل هزينه‌ها باعث مي‌شود تا ناشران خصوصي نتوانند آنچنان كه بايد در زمينه تبليغ و عرضه‌ كتاب‌ها با قيمت مناسب فعاليت كنند.

وي درباره تعامل با ديگر ناشران براي استفاده از تجربيات آنان در بحث تبلغ كتاب گفت: هنوز به طور جدي وارد عرصه تبليغ نشده‌ايم اما به نظر مي‌رسد تشكيل مجمع ناشران انقلاب اسلامي (منا) مي‌تواند گام بلندي در تجميع تجربيات ناشران باشد. البته با توجه به نوپا بودن اين مجمع هنوز قضاوتي درباره‌ عملكرد آن نمي‌توان داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط