جمعه ۳۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۱
سنگري از پيوند امام محمدباقر(ع) با قيام عاشورا مي‌نويسد

محمدرضا سنگري در حال نگارش كتابي درباره نقش و جايگاه امام محمدباقر(ع) در واقعه عاشورا و بررسي پيوند ايشان با حادثه كربلاست.-

اين نويسنده در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اظهار كرد: هر سال در برنامه شب شعر عاشورايي شيراز كه امسال بيست و ششمين دوره آن برگزار شد، موضوع نگارش يك كتاب مطرح مي‌شود كه موضوع امسال، بررسي پيوند امام محمدباقر(ع) با واقعه عاشورا بود و قرار شد من كتابي را در اين موضوع بنويسم كه تاكنون حدود 10 درصد از اين كار صورت گرفته است.

سنگري ادامه داد: امام محمدباقر(ع) در واقعه عاشورا حدود پنج سال داشت و شاهد لحظه‌‌ لحظه‌هاي اين حركت عظيم، از مدينه به مكه، از مكه تا كربلا، از كربلا تا كوفه و شام و در بازگشت به مدينه بود.

وي اظهار كرد: امام باقر(ع) تمامي وقايع رخ داده در واقعه عاشورا را از نزديك ديد و با هوشمندي‌ اين مطالب را در بيانات خود يادآوري و منتقل كرد. ايشان گزارش‌هايي از كربلا دارد و نكته‌هايي درباره اين واقعه مطرح فرموده و در برخي بيانات خود به رابطه برخي آيات قرآن با كربلا اشاره كرده است.

اين عاشوراپژوه با تاكيد بر اهميت بيانات امام محمدباقر درباره عاشورا گفت: اگرچه اين اشارات بسيار زيبا و دقيق است اما تاكنون نقش و جايگاه امام محمدباقر(ع) در واقعه عاشورا ديده نشده است.

سنگري يادآور شد: مراحل آغازين نگارش اين كتاب و بخش جمع‌آوري ماخذ و استخراج از منابع به پايان رسيده و به تازگي كار نگارش را آغاز كرده‌ام.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط