چهارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۳
آلمان به شب جهانی کتاب 2012 می پیوندد

برنامه شب جهانی کتاب اعلام کرد کشور آلمان در دومین دوره برپایی شب بین المللی کتاب شرکت می کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشرز ویکلی، در حالی که آمریکا از قبل به این برنامه پیوسته بود، آلمان نیز به عنوان دومین کشور اعلام کرد به طرح اهدای یک میلیون نسخه کتاب در این شب برای مردم این کشور ملحق می شود. 

دومین شب بین المللی کتاب که 23 آوریل 2012 (3 اردیبهشت 1391) برگزار می شود، در شبی به اهدای این کتاب ها می پردازد که از سوی یونسکو به عنوان روز بین المللی کتاب نامیده شده است. 

شب جهانی کتاب که ابتدا از بریتانیا شروع شد، اکنون در آلمان به همت گروهی از کتابدوستان آلمانی و با همکاری بنیاد کتابخوانی و اتحادیه ناشران و کتابفروشان آلمان اجرا می شود. 

در شب 23 آوریل، آلمان نیز کتاب هایی را که از سوی 33333 اهدا کننده کتاب که هر یک 30 نسخه از کتاب های منتخب از یک فهرست 25 عنوانی را هدیه می کنند، در میان مردم توزیع می کند. 

آمریکا نخستین کشوری بود که به تجربه بین المللی این تلاش پاسخ مثبت داد. این در حالی است که اتحادیه ناشران بریتانیا 25 عنوان کتاب منتخب برای سال 2012 را در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت اعلام کرد. 

شب جهاني كتاب نخستین بار در 5 مارس 2011 (14 اسفند 1389) در بریتانیا برپا ‌شد و به دوستداران كتاب، رايگان كتاب اهدا کرد. در اين رویداد بزرگ فرهنگی براي قدردانی از كتاب‌هاي بزرگسالان و کتابخوانی به طور كلي، بيش از يك ميليون نسخه كتاب رايگان از سراسر جهان به دوستداران کتاب اهدا شد. اين كتاب‌ها از سوي 20 هزار كتابخوان علاقه‌مند در اختيار ديگر دوستداران كتاب قرار گرفت. 

در بریتانیا و آمریکا 20 هزار اهدا كننده هر یک 48 نسخه كتاب برای این برنامه اهدا می کنند. 20 هزار اهدا كننده اين كتاب‌ها، براي شركت در اين رويداد از سوي احزاب و چهره‌هاي شناخته شده دعوت مي‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها