چهارشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۹
نسخه‌هاي خطي تعزيه برغان بررسي مي‌شود

معاون ميراث فرهنگي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان البرز از آغاز بررسي نسخه‌هاي خطي تعزيه «برغان» خبر داد و گفت: اين نسخه‌ها داراي ارزش تاريخي فراواني است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از ميراث فرهنگي استان البرز، ابوالفضل عبيدي گفت: پس از ثبت تعزيه برغان در فهرست آثار معنوي، نسخ و اسناد خطي اين تعزيه توسط کارشناسان اين معاونت در حال بررسي است.

وي اظهار كرد: نسخ خطي تعزيه برغان با توجه به اين که با نسخ تکيه دولت همزمان نگاشته شده است، داراي ارزش تاريخي فراواني است. 

عبيدي افزود: اسناد مورد آسيب‌شناسي قرار گرفته و تمهيدات و راه کارهاي لازم براي حفاظت و نگهداري بهتر پيش‌بيني شده است، نگهداري اسناد در پاکت‌هاي آنتي‌باکتريال نخستين اقدام حفاظتي بوده است.

وي در ادامه سخنانش گفت: اسکن، مطالعه، پژوهش و مستندسازي اسناد همزمان با آسيب‌شناسي آن‌ها در گروه مردم‌شناسي اين اداره کل در حال انجام است.

وي افزود: با توجه به اين که اسناد تعزيه در مجلس‌هاي مختلفي نگاشته شده است، در مرحله نخست مجلس پشيمان شدن يزيد در حال بررسي است که پس از پايان آن مطابقت با نسخه‌هاي همزمان به ويژه نسخه‌هاي تکيه دولت از برنامه‌هاي پژوهشي است که در اين زمينه مد نظر قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها