دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۹
رامسری: ابلاغيه جديد نشر به امنیت و آرامش بازار کتاب می‌انجامد

صالح رامسري،‌ مدير انتشارات معين، ابلاغيه جديد نشر را منجر به افزايش فضاي اعتماد ميان مسوولان و ناشران دانست و از آن به عنوان اتفاقی مبارک یاد کرد. به اعتقاد وي،‌ اين ابلاغيه شايد بتواند به بهبود نسبي چرخه اقتصاد نشر بينجامد و نوعی فضای امنیت و آرامش ایجاد کند.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، رامسري درباره ‌ابلاغيه جديد اداره كتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبني بر صدور مجوز کتاب‌ها با شرط اِعمال موارد اصلاحی از سوی ناشر گفت: در وهله اول اين ابلاغيه نشان مي‌دهد كه مسوولان دست ياري به سوي اهالي چاپ و نشر دراز كرده‌اند. اين اتفاق را مي‌توان به حسن نيت تعبير كرد و در فضاي كنوني آن را مبارک دانست. 

وي افزود: بیش از هر چالشی در حوزه نشر، این مسایل اقتصادی است که وضعیت این بازار را به چالش می‌کشد. كندي روند چاپ كتاب و گرفتار ماندن اثر در پيچ و خم‌هاي اداری، به بازار كتاب آسيب فراواني وارد مي‌كند؛ ‌به طوري كه همه عوامل نشر دچار خسارت مي‌شوند و در اين ميان سرعت در روند چاپ كتاب، حداقل مي‌تواند تكاني نسبي بر بازار كتاب وارد كند. 

رامسري، ادامه داد: با اجرايي شدن ابلاغيه جديد نشر، ناشر مي‌تواند در مواردي كه مورد موافقت اوست، تغییر انجام دهد و در غير اين صورت اعتراض خود را بنويسد و اعلام كند و به اين ترتيب براساس گفتمان ميان ناشران و مسوولان اين پروسه طي شود. 

مدير انتشارات معين همچنين با ابراز اميدواري نسبت به اجرايي شدن اين ابلاغيه گفت: اميدوارم ابلاغيه جدید به درستي اعمال شود تا ناشران ديگر در صف‌هاي اداري طولاني چاپ كتاب گرفتار نشوند و از اين حيث نوعي آرامش و امنيت بر فضاي چاپ و نشر حاكم شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط