پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۱
پرواز دوميليون دلاري سوپرمن در مزايده كتاب

نسخه نادري از كتاب مصور سوپرمن متعلق به سال 1938 دوميليون دلار فروخته شد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از واشنگتن پست، نخستين شماره اين مجموعه كمياب كه جزو اولين چاپ‌هاي اين كتاب پرماجرا است، ديشب در مزايده اي با بالاترين رقم پيشنهادي بيش از دوميليون دلار قيمت گذاري شد كه به گفته مسوول حراج كميك كانكت، ركورد قبلي فروش مجموعه‌اي در سال 2010 به مبلغ يك و نيم ميليون دلار را شكست. 

«وينسنت زارزولو» نماينده خريدار اصلي اين كتاب، پس از پايان مزايده اعلام كرد كه خريدار مايل به افشاي هويت خود نيست. 

اين نسخه قديمي كه در سال 2000 به سرقت رفته بود، امسال درحالي‌كه ميان انبوهي از مجلات بي‌ارزش رها شده بود در قفسه كتابخانه مغازه‌اي حوالي لس آنجلس پيدا شد. 

كتاب سوپرمن در سال 1938 زماني كه جري سيگل و جو شوستر نخستين شماره‌هاي آن را وارد بازار كردند، چيزي حدود 10 سنت قيمت داشت. با اين حال اين كتاب تاكنون توانسته دوبار ديگر ركورد بالا‌ترين مزايده‌ها براي كتاب‌هاي كميك را از آن خود كند، يكي در سال 1992 به بالاترين قيمت 86 هزار دلار و يك بار ديگر در سال 1997 به مبلغ 150 هزار دلار. 

اين كتاب پيش از دزديده شدن آن در سال 2000 در تملك بازيگر سرشناس هاليوود، «نيكلاس كيج» قرار داشت كه يكي از طرفداران پروپاقرص سوپرمن است و حتي در سال 2005 نام پسرش را از روي نام اصلي سوپرمن (كال-ال) انتخاب كرده بود. 

برگزاركنندگان مزايده علاوه بر اين، از افشاي نام آخرين مالك كتاب نيز خودداري مي‌كنند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها