دوشنبه ۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۶
بيگدلي: كوتاه شدن مسیر چاپ انگیزه نویسندگان را بالا می‌برد

احمد بيگدلي،‌ نويسنده برگزيده كتاب سال جمهوري اسلامي ايران معتقد است كه ابلاغيه جديد اداره كتاب وزارت ارشاد به كوتاه شدن مسير بوروكراسي اداري برای صدور مجوز مي‌انجامد و روند انتشار كتاب را تسريع مي‌كند. به باور او این امر انگیزه نویسندگان برای خلق اثر را نیز افزایش می‌دهد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، بيگدلي، ابلاغیه جدید اداره کتاب برای صدور مجوز به کتاب‌ها با شرط اِعمال موارد اصلاحی از سوی ناشر را سبب كوتاه شدن مسير اداري انتشار  و تسريع توليد و عرضه كتاب دانست.
 
وي دراين باره گفت: با اجراي اين ابلاغيه، احتمالا نويسنده كمتر معطل و منتظر انتشار كتابش مي‌ماند و در صورت انتشار زودتر كتاب انگيزه‌هايش را در نوشتن آثار بعدي از دست نمي‌دهد و شايد كمتر با مساله انزوا مواجه شود.
 
اين داستان‌نويس افزود: از سوي ديگر به دليل آشنايي فضاي فكري ناشر و نويسنده بهتر است كه بخشي از اين پروسه در دفاتر انتشاراتي صورت گيرد و از اين طريق با ادراک و همفكري بيشتري مراحل چاپ كتاب طي خواهد شد. 

نويسنده «آواي نهنگ» در ادامه تصريح كرد: اميدوارم اين ابلاغيه به طور صحيح اعمال شود و ناشران و نويسندگان ديگر با دغدغه‌هايي مانند سردرگمي وضعيت انتشار كتاب‌ها مواجه نباشند و بتوانيم شاهد رونقي نسبي در فضاي چاپ و نشر كشور باشيم.   

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط