یکشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۰
زندگينامه «جين آستين» وارد بازار كتاب ايران شد

زندگینامه «جین آستین» نوشته برایان ساوذام با ترجمه گلي‌ امامي از سوی نشر «ماهی» منتشر شد. این كتاب به قلم مدیر سابق انجمن جین آستین نوشته شده است؛ كسی كه عمر خود را صرف تحقیق درباره زندگی این نویسنده بریتانیایی كرد.-

به گزارش خبرگزاری كتاب ایران (ایبنا)، جین آستین در سال 1817 میلادی از دنیا رفت. او رمان‌نویسی انگلیسی است كه داستان‌های رمانتیكش، او را تبدیل به یكی از مطرح‌ترین نویسندگان ادبیات انگلستان و جهان كرد. علاوه بر این نوع داستان‌نویسی، واقع‌گرایی آستین و همچنین نقد‌های اجتماعی‌اش، جایگاهی رفیع را در بین منتقدان برای او رقم زد.

برایان ساوذام، مدیر سابق انجمن جین آستین است و مطالعات زیادی درباره زندگی این نویسنده انجام داده است. این كتاب، ‌ترجمه مقاله‌ای است كه از جلد چهارم دایره‌المعارف «نویسندگان بریتانیایی» برگزیده شده است. سوذام در كتابی كه با عنوان «جین آستین و نیروی دریایی» نوشته است، به زندگی جین آستین و پدرش می‌پردازد و نامه‌هایی از آقای آستین به پسرانش را در آن می‌آورد تا مخاطبان را با زندگی شخصی خانواده آستين هم آشنا كند.

سوذام یكی از پیشگامان مطالعه درباره زندگی جین آستین است. او بیشتر عمرش را صرف مطالعه درباره زندگی نویسندگان مختلف كرد و تحقیقاتش در چندین كتاب، مقاله، دایره‌المعارف و مجموعه نقد ادبی منتشر شد. 

امامی، مترجم این کتاب، پیش از این آثاری چون «دختری با گوشواره‌های مروارید» اثر تریسی شوالیه، «به كسی مربوط نیست» نوشته جومپا لاهیری و «حباب شیشه‌ای» نوشته سیلویا پلات را به فارسی ترجمه كرده است.

«جین آستین»، اثر برایان ساوذام، با ترجمه گلی امامی، در 112 صفحه و با قیمت دو هزار و 500 تومان، یازدهمین اثر از مجموعه «نسل قلم» است كه از سوی نشر «ماهی» روانه بازار كتاب ایران شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها