یکشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۴
«پندنامه جامی» به خط میرعماد حسنی منتشر شد

كتاب «پندنامه جامی» به خط میرعماد حسنی‌سیفی‌قزوینی از سوي موسسه تالیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن) وابسته به فرهنگستان هنر روانه بازار كتاب شد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اصل نسخه خطي اين كتاب در موزه ملي ملك نگهداري مي‌شود.
 
سيدمحمدمجتبي حسيني، مدير عامل كتابخانه و موزه ملي ملک درباره اين اثر توضيح داد: جامي از شمار شاعراني است كه در روزگار خود قدر ديده، بر صدر نشسته و حتی در ايام حيات خود شاهد اقبال كم‌ نظير خوشنويسان و هنرمندان به اشعار و آثارش بوده است. يكي از آثار جامي كه مورد توجه هنرمندان واقع شده «پندنامه» منظوم او خطاب به فرزندش است كه به خط نامدارترين خوشنويس خط نستعليق، «ميرعماد» به تحرير آمده.

حسيني اظهار كرد: در اين اثر ميرعماد با استفاده از چهار رديف چليپاي مردف و چهار مصرع در چهار سطر، صفحه‌اي چشم‌گير را در مقابل نظر مي‌نشاند. 

ميرعماد (961 ـ 1024 هـ.ق) از مشهورترين و تاثيرگذارترين هنرمندان عرصه‌ نستعليق است. روايت و حكايت‌هاي متعددي در تعظيم و بزرگداشت اين شخصيت در تاريخ بر جاي مانده كه پاره‌اي از آنها فاقد اسناد معتبر تاريخي است.

كتاب «پندنامه جامی» به خط میرعماد حسنی‌سیفی‌قزوینی در شمارگان دو هزار نسخه از سوي موسسه تالیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن) وابسته به فرهنگستان هنر روانه بازار كتاب شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها