چهارشنبه ۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۰
«777 مرواريد حكمت و معرفت» در صدف كتاب گردآمد

حسين رزمجو كتاب «777 مرواريد حكمت و معرفت» را با الهام از قرآن مجيد، احاديث نبوي(ص) و گفتارهايي از امامان معصوم تشيع علوي(ع) به نظم درآورده‌ است.-

اين نويسنده و شاعر حوزه دين و ادبيات در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، درباره كتابش كه به تازگي از سوي انتشارات قاف مشهد الرضا(ع)، منتشر شده است، با بيان اين كه در اين اثر، اصول پنج گانه توحيد را به تفصيل به نظم درآوردم، كاري كه در ادبيات معاصر و قديم فارسي كم‌نظير يا بي‌سابقه است، اظهار كرد: در اين مجموعه سخناني جديدي در حوزه خداشناسي روايت كرده‌ام و اين اقدام، تلاشي تازه در راستاي توليد آثار ادبي متعهد و آموزنده اسلامي در دوره معاصر است. 

وي از اين كتاب به عنوان تكمله‌اي بر كتاب سه جلدي خود كه چهار سال قبل با نام «هزار گوهر معني» به چاپ رسيده بود، ياد كرد و گفت: هنگام سرودن و تنظيم آن مجموعه، گاهي به جاي رباعي به سرودن دو بيتي گرايش پيدا كرده‌ام. بنابراين، تصميم گرفتم با وسيع كردن دامنه مضامين اين دو بيتي‌ها و طبقه‌بندي موضوعي آنها، اثر ديگري را به نام «777 مرواريد حكمت و معرفت» پديد آورم. 

دكتر رزمجو اظهار كرد: اين كتاب نكاتي را درباره خداشناسي، آثار صنع الهي در طبيعت كه به منزله آيينه‌هايي از جمال و جلال حق‌اند، نقش پيامبران اولوالعزم به ويژه حضرت محمد(ص)، جانشينان راستين ايشان در هدايت بشر، قرآن، اهميت دعا و نيايش، انسان، مكارم و رذائل اخلاق آدمي و سير تكامل او در جهان هستي و نكته‌هاي ديني و اجتماعي را در قالب دوبيتي‌ها و دوبيتي‌هاي پيوسته دربر دارد.

نخستين چاپ كتاب «777 مرواريد حكمت و معرفت» را انتشارات قاف مشهد‌الرضا(ع) با شمارگان 1000 نسخه، 312 صفحه و بهاي 90 هزار ريال در تابستان سال جاري منتشر كرده است. 

مولف اين ‌كتاب دكتر حسين رزمجو، استاد نمونه دانشگاه فردوسي و استاد نمونه دانشگاه فردوسي و از چهره‌هاي ماندگار ادبيات فارسي، سال 1311 شمسي در مشهد متولد شده است. وي از دانش‌آموختگان رشته زبان و ادبيات فارسي در دانشگاه تهران است.
 
او كه اكنون عضو هيات علمي دانشگاه دكتر علي شريعتي دانشگاه فردوسي مشهد است، در سال‌هاي 58 و 59 مدير كل آموزش و پرورش استان خراسان و سال‌هاي 63 و 64 دبير كل كميسيون ملي يونسكو در ايران بوده است. 

از جمله آثار وي مي‌توان كتاب‌هاي «انسان صالح در تربيت اسلامي»، «انسان كامل در ادبيات حماسي و عرفاني فارسي»، «مجموعه مقالات طلوعي در غروب» درباره اسلام و انقلاب اسلامي، «استاد و فرزند برومند او»، «پوستين وارونه» و «نعل وارونه زدن» را نام برد.

همچنين كتاب‌هاي «نقد و نظري بر شعر كهن فارسي از ديدگاه اخلاق در معاني»، « قلمرو ادبيات حماسي ايران»، «روش نويسندگان بزرگ معاصر»، «رازها و نيازها»، «خداوند بزرگ در نيايشي سترگ» از جمله آثار درسي اين استاد نمونه كشوري‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط