دوشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۲
«تك ستاره عالم حكمت» در كتابفروشي‌ها نمايان شد

نويسنده كتاب «تك ستاره عالم حكمت» از اين اثر پژوهشي به عنوان مصاحبه‌اي ساختگي با لقمان حكيم نام برد كه متن زندگي، پندها و آموزه‌هاي لقمان را با استناد به منابع شيعه و سني ياد مي‌كند.-

ناصر باقری‌بیدهندی، كارشناس حوزه فقه و اصول، فلسفه، تاریخ و سیره، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اشاره به اين كه اين اثر او به تازگي از سوي مجتمع آموزش عالي امام خميني(ره) در قم منتشر شده است، اظهار كرد: اكنون ترجمه زبان اردو و انگليسي اين كتاب به شكل همزمان در حال تدوين‌اند.

وي از محتواي اين نوشتار به مثابه گفت‌وگويي فرازماني با لقمان حكيم ياد كرد كه علاوه بر دوره زندگي اين صحابه پيامبر(ص)، بخش‌هايي از زندگي و سرگذشت لقمان، آموزه‌ها و پندهاي وي را تبيين مي‌كند و به پرسش‌هايي از زبان او پاسخ مي‌گويد.

نويسنده كتاب «آسیب‌شناسی اسلامی» با اشاره به اين كه داده‌هاي اين كتاب را از متن تفاسير تاريخي استخراج كرده است، گفت: كتاب ديگري نيز به همين سبك و درباره سلمان فارسي نوشته‌ام كه اكنون در مرحله حروف‌چيني قرار دارد.

باقري‌بيدهندي با بيان اين كه نام اين اثر را «فرزند اسلام» برگزيده است، بيان كرد: در اين نوشتار به تبيين زندگي سلمان، صحابه برجسته رسول خدا(ص)، شيوه زمامداري وي در مدائن، شجاعت‌ها و دليري‌هايش در ميدان‌هاي نبرد پرداخته‌ام.

اين محقق و نويسنده حوزه دين يادآور شد: تاكنون ناشري را براي چاپ و نشر اين اثر برنگزيده‌ام. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط