شنبه ۳ آذر ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۵
کاهش ۲۷ درصدی کتاب‌های ادبی

در هفته گذشته (۱۹ تا ۲۵ آبان) ۷۲ عنوان کتاب ادبی، اعم از تالیف،داستان و رمان ایرانی، شعر، گردآوری و ترجمه منتشر شده اند که نیمی از آنها برای بار اول به انتشار می‌رسند. این آمار نسبت زمان مشابه پیشین (۱۲ تا ۱۸ آبان)، ۲۷ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بر اساس بانک‌های اطلاعاتی موجود در موسسه خانه کتاب، در هفته گذشته (۱۹ تا ۲۵ آبان)، 72 عنوان کتاب ادبی اعم از ترجمه از زبان‌های دیگر، داستان و رمان تالیفی، شعر و مجموعه‌های گردآوری شده، منتشر شده است. ۳۶ عنوان از این مجموعه، برای بار اول به انتشار رسیده‌اند و بقیه آنها کتاب‌هایی اندکه در زمان یاد شده تجدید چاپ شده‌اند.

در میان این کتاب‌ها، ۱۴ عنوان کتاب ترجمه و ۱۷ مجموعه شعر نیز وجود دارد.

از میان کتاب‌های منتشر شده در هفته گذشته می‌توان به تجدید چاپ سه مجموعه شعر از قیصر امین‌پور، با نامهای «دستور زبان عشق»،‌ «گزیده اشعار قیصر امین‌پور» و «گلهاهمه  آفتابگردانند» اشاره کرد.

این آمار نسبت به کتاب‌های ادبی منتشر شده در مدت مشابه پیش از آن، ۲۷ درصد کاهش داشته است. در آمار منتشر شده مربوط به زمان ۱۲ تا ۱۸ آبان، ۹۹ عنوان کتاب ادبی منتشر شده بود؛ که شامل ۱۸ کتاب ترجمه و ۸۱ عنوان کتاب ادبی فارسی، اعم از تالیف،‌ داستان و رمان ایرانی، شعر و گردآوری می‌شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط