سه‌شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۵
يك كتاب رژيمی برای دختران نوجوان!

ماه ديگر كتابي با نام «مگي رژيم لاغري مي‌گيرد» به قفسه‌هاي كتاب‌فروشي‌ها مي‌رود. اما در حالي كه هنوز اين كتاب منتشر نشده، حرف و حديث‌هاي زيادي درباره‌ي درستي يا نادرستي انتشار آن مطرح است.

ايبنا نوجوان: «مگي رژيم لاغري مي‌گيرد» اثر «پل كرامر»، داستان دختر 14 ساله‌اي است كه خودش را با يك رژيم غذايي درست از يك نوجوان چاق و گوشه‌گير به ستاره‌ي ورزش مدرسه تبديل مي‌كند.

اين كتاب داستاني - آموزشي تا ماه اكتبر(مهرماه) به بازار عرضه نمي‌شود؛ اما انتشار خلاصه‌ي داستان و طرح روي جلد آن واكنش‌هاي زيادي را به‌وجود آورده است. در اين تصوير، مگي يك دختر چاق و چله است كه لباسي را به دست گرفته كه اندازه‌اش نيست و در آينه به خود نگاه مي‌كند و احتمالاً خودش را لاغرتر از آنچه هست تصور مي‌كند.

«كرامر» اين كتاب را واكنشي به بحران چاقي دوران كودكي و نوجواني در آمريكا معرفي كرده و هم‌زمان با انتشار طرح جلد كتاب و خلاصه‌ي داستان آن تبليغات گسترده‌اي درباره‌ي اين كتاب آغاز شده است.

آنچه پدر و مادرها و كارشناسان مسايل بهداشتي و تربيتي را نگران مي‌كند اين است كه اين كتاب و آثار مشابه آن نوجوانان را به نسبت به مسائل ظاهري مانند چاقي و لاغري بيش‌تر از حد نياز حساس كند و با تشويق آنان به رژيم‌هاي غذايي نادرست به سلامتي آنان لطمه بزند.

منبع: سايت گاردين

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها