سه‌شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۱
«قرآن، كتاب بيداري اسلامي» شعار نمايشگاه بين‌المللي قرآن

قائم مقام قرآني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در نشست خبري امروز(21 تيرماه) كه با حضور جمعي از اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: «قرآن، كتاب بيداري اسلامي» شعار نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم است كه بر اساس آن، نخستين غرفه نمايشگاه با عنوان غرفه «بيداري اسلامي» نامگذاري شده است. بازديدكنندگان با حضور در اين غرفه با آخرين مباحث دشمن‌شناسي آشنا خواهند شد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، حجت‌الاسلام حميد محمدي با بيان اين مطلب اظهار داشت: براي تحقق شعار «قرآن، كتاب بيداري اسلامي» نهضت جامع جهان انقلاب اسلامي به عنوان مهم‌ترين شاخص در نمايشگاه نوزدهم در حال توسعه است. همچنين فعاليت‌هاي نمايشگاه نوزدهم بر اساس اين شعار، به گونه‌اي طراحي و اجرا خواهند شد كه بازديدكنندگان با سطح بالايي از انطباق و بيداري اسلامي در عرصه‌هاي مختلف، از نمايشگاه قرآن خارج شوند.

وي ادامه داد: بزرگ‌ترين و جذاب‌ترين بخش نمايشگاه نوزدهم، بخش «تبيين مفهوم ولايت فقيه» است كه در خارج از شبستان تعبيه خواهد شد و بازديدكنندگان با حضور در اين بخش، با تمام سازوكارهاي ولايت فقيه و ابراز بغض مقدس نسبت به دشمنان اسلام آشنا مي‌شوند.

قائم مقام قرآني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اين كه نوزدهمين نمايشگاه قرآن كريم از 26 شعبان تا 26 رمضان برپا خواهد بود، گفت: در مراسم افتتاحيه نمايشگاه نوزدهم، تجمع بزرگي از قرآنيان كشور را با حضور رييس جمهور شاهد خواهيم بود. همچنين در اين مراسم، به خادمان برجسته قرآني جوايزي اهدا مي‌شود.

حجت‌الاسلام محمدي با اشاره به گرايش نمايشگاه قرآن كريم به سمت ارايه آثار قرآني در قالب هنرهاي مختلف، يادآور شد: نمايشگاه قرآن امسال در 30 بخش كلي به ارايه آخرين دستاوردهاي قرآني و مسايل روز جامعه از منظر قرآن در قالب هنرهاي مختلف مي‌پردازد. همچنين بخش «عترت و ولايت» از جمله مهم‌ترين بخش‌هاي نمايشگاه قرآن محسوب مي‌شود كه مباحث مربوط به امام علي(ع) و نهج‌البلاغه، مهدويت، ارايه گزارشي از جشنواره امام رضا(ع) و ساير جشنواره‌هاي هنري، ادبي و علمي در اين بخش مطرح و بررسي خواهند شد.

رييس مركز توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني كشور افزود: امسال در نمايشگاه قرآن، هر هفته شاهد رونمايي از يك مجموعه از دستاوردها و نوآوري‌هاي قرآني در حوزه آثار مكتوب و حوزه آثار هنري خواهيم بود.

وي با اشاره به بخش‌هاي جديدي كه به نمايشگاه قرآن اضافه شده‌اند، عنوان كرد: بخش «هنرهاي مفهومي» با موضوع انقلاب اسلامي و ولايت فقيه از بخش‌هاي نمايشگاه قرآن به شمار مي‌آيد كه حدود 500 متر مربع از نمايشگاه را به خود اختصاص داده است. همچنين بخش «تحول علوم انساني» بخش‌ جديد نمايشگاه است كه در اين بخش، كارشناسان علوم انساني با برگزاري نشست‌هاي تخصصي، نوآوري‌‌هاي علوم انساني را از منظر قرآن تبيين خواهند كرد. 

قائم مقام قرآني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: ساير بخش‌هاي نمايشگاه قرآن كريم نسبت به سال گذشته، از نظر كمي و كيفي ارتقا يافته‌اند. به طور مثال، بخش دانشگاهي با 72 غرفه در نمايشگاه امسال حضور دارد، در حالي كه سال گذشته اين بخش داراي 63 غرفه بود. همچنين تا حد امكان از ارايه آثار غير قرآني توسط برخي از ناشران جلوگيري و فروش محصولات فرهنگي نسبت به سال گذشته بسيار محدود خواهد شد. مكان برپايي بخش محصولات فرهنگي نمايشگاه قرآن امسال، از زيرزمين به شبستان مصلاي امام خميني(ره) ميان بخش‌هاي مكتوبات و ديجيتال انتقال يافته است.

حجت‌الاسلام محمدي يادآور شد: امسال در نمايشگاه قرآن، بالغ بر 550 نشست تخصصي برگزار خواهد شد كه 86 نشست مربوط به بخش دانشگاهي است. بخش «رصد» توسعه و تعداد دوربين‌هاي ويژه اين بخش از نمايشگاه قرآن كريم نسبت به سال گذشته افزايش يافته‌اند.

رييس مركز توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني كشور تصريح كرد: حدود يك هزار مدير مسوول موسسات قرآني كشور در نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم حضور خواهند داشت.

وي در پايان اظهار كرد: نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم از 26 شعبان تا 26 رمضان از ساعت 17 تا 24 به ارايه دستاوردهاي قرآني مي‌پردازد. همچنين از ساعت 24 تا يك بامداد در بيرون از شبستان و در فضاي بيروني نمايشگاه قرآن، مراسم مناجات‌خواني با حضور مناجات‌خوانان معروف تهراني برپا خواهد شد. امكانات حمل‌ و نقل بازديدكنندگان از نمايشگاه قرآن كريم نيز مانند سال گذشته پيش بيني شده است.

نشست خبري نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم با حضور حجت‌الاسلام حميد محمدي و جمعي از اصحاب رسانه، عصر امروز(21 تيرماه) در سالن همايش هاي خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط