یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۰
خاطرات خلبان آزاده هوانيروز به چاپ مي‌رسد

نگارش خاطرات سرهنگ آزاده "حسين مصري احمدي"، يكي از خلبانان هوانيروز به همت افسانه سادات ميرحبيبي آغاز شده و تا پايان مرداد ماه، به اتمام خواهد رسيد. مصري احمدي، 9 سال و 11 ماه در اسارت نيروهاي ارتش صدام بوده است./

افسانه سادات ميرحبيبي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اظهار داشت: اين اثر كه هنوز عنوان خاصي را براي آن انتخاب نكرده‌ام، گذري بر دوران كودكي و چگونگي انتخاب حرفه خلباني توسط حسين مصري احمدي خواهد داشت و سپس به بازگويي شرح اسارت و تحمل دشواري‌هاي آن مي‌پردازد.

وي افزود: بالگرد اين خلبان هوانيروز در يازدهم مهر ماه سال 1359 و در حين يك عمليات هوايي، مورد اصابت موشك قرار مي‌گيرد و پس از فرود اضطراري به اسارت نيروهاي ارتش صدام درمي‌آيد.

اين بانوي نويسنده با بيان وضعيت سرهنگ خلبان حسين مصري احمدي در دوران اسارت گفت: نام او توسط صليب سرخ، ثبت نشده و جزو زندانيان سياسي عراق بوده است. سرانجام پس از تحمل 9 سال و 11 ماه اسارت، در سال 1369 به ايران بازمي‌گردد.

ميرحبيبي در ادامه از اتمام ضبط مصاحبه‌ها و آغاز نگارش كتاب خاطرات اين خلبان خبر داد و تصريح كرد: سعي مي‌كنم كه در شخصيت‌پردازي و بيان خاطرات حسين مصري احمدي، اغراق نكنم. اما ظرفيت بالاي او در تحمل دوران اسارت، اين خلبان هوانيروز را به اسطور‌گي نزديك كرده است.

وي در پايان تاكيد كرد: تدوين خاطرات اين سرهنگ آزاده تا پايان مرداد ماه به اتمام خواهد رسيد و در قالب كتاب، به همت هيات معارف جنگ هوانيروز منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط