چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۶

انستیتو دکتر «کارل رنر» اتریش جایزه «برونو کرینسکی» برای کتاب سیاسی سال 2010 را به برگزیدگان بخش‌های مختلف آن اهدا کرد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری اتریش، این جایزه در بخش اصلی به «چارلز تیلور» برای کتاب «یک عصر بی‌دین» که در انتشارات سورکمپ منتشر شده، اهدا شد. «چارلز تیلور» پروفسور رشته‌های علوم سیاسی و فلسفه دانشگاه مونترال کاناداست و این کتاب او در دو جلد در 1297 صفحه با ترجمه «یوآخیم شولته» به زبان آلمانی منتشر شده است. 

همچنین جایزه قدردانی این بنیاد را «ساندرا اینر وینکلر» برای کتاب «نوآوری زبانی در مباحثه سیاسی» منتشر شده در انتشارات «پتر لانگ» به خود اختصاص داد و جایزه ویژه انجمن اقتصادی حزب سوسیال دمکرات اتریش برای خدمات در بخش ناشران به انتشارات «ویزر» در «کلاگنفورت» رسید. 

در این مراسم «آلفرد گوسن باور» رییس هیات امنای انستیتو دکتر «کارل رنر» به میهمانان بی‌شمار حاضر خوشامد گفت و سپس «هانس اسووبودا» رییس هیات داوران و «کریستوف ماتس نتر» رییس انجمن اقتصادی حزب سوسیال دمکرات به سخنرانی پرداختند. 

همچنین این انستیتو در ماه مارس2011 از چهار برنده دیگر خود تقدیر به عمل آورده بود. بر این اساس «هانس مومسن» مورخ 81 ساله آلمانی با جایزه ویژه برای یک عمر فعالیت در عرصه نشر تقدیر شد و «تراود بولاوف» برای کتاب «مهاجرت دختر خدمتکار به انگلستان» با موضوع فرار زنان یهودی از آلمان و اتریش به انگلستان و «گئورگ مایر» و «برنهارد اودرنال» برای کتاب «رژه؛ خطر جدی اروپای شرقی» جوایزی را دریافت کردند. 

جایزه اصلی و جایزه ویژه برای یک عمر فعالیت در عرصه نشر هر یک 7 هزار یورو ارزش دارند و جایزه نقدی دیگر بخش‌ها 2500 یورويي است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها