سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۷
گربه‌سانان ايران و جستاری در فرهنگ و هنر ايرانی

نخستين جلد از مجموعه كتاب «پستانداران ايران» با عنوان «گربه‌سانان ايران» در كافه‌ كتاب شهر كتاب مركزي نقد و بررسي مي‌شود._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) این کتاب، جلد نخست از مجموعه‌ «پستانداران ایران» است که قرار است در پنج‌ جلد منتشر شود.
 
در اين كتاب، ویژگی‌های پستانداران، پستانداران ایران، خانواده گربه‌سانان، گربه‌سانان وحشی، گربه‌سانان بزرگ، گربه‌سانان کوچک و گربه‌سانان اهلی، معرفي و ويژگي‌هاي آنان بررسي  شده ‌است.

اين كتاب با رويكرد فرهنگی و هنری تهیه شده، به‌گونه‌اي كه در پايان معرفي هر يك از جانوران نقش آن در فرهنگ و هنر ايراني، به‌ويژه اهالي بومي منطقه‌اي كه جانور به آن منطقه تعلق دارد بررسي شده است.

 هدف از تهیه‌ مجموعه کتاب‌های پستانداران ایران، آشنایی با گونه‌های ارزشمند پستانداران ایران، ایجاد علاقه به حیوانات و میراث طبیعی و همچنین از میان بردن ترس و باورهای نادرست درباره‌ برخی از گونه‌های جانوری است.

تمام عكس‌هاي اين كتاب توسط عكاسان حيات وحش تهيه شده است كه تعداد آنها در اين كتاب به 26 عكاس مي‌رسد، هر عكاس با كد ويژه خود معرفي ‌شده كه اين كد در كنار عكس‌هاي كتاب درج شده است و مخاطب مي‌تواند متوجه شود هر عكس متعلق به كدام عكاس است.

نشست نقد و بررسي «گربه‌سانان ايران» با حضور علی گلشن، نویسنده و عكاس اين كتاب و فریبرز حیدری، ديگر عکاس کتاب همراه مسعود ناصری تصویرگر کتاب کودک و عضو شورای کتاب کودک از ساعت 18  شنبه 28 خرداد در کافه فروشگاه مرکزی شهر کتاب برگزار می‌شود.

شهر كتاب مركزي در خيابان شریعتی، نرسیده به معلم، نبش کوچه‌ی کلاته، پلاک ۷۴۳ واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها