دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۶
"مهران در تحولات جنگ ايران و عراق" رونمايي شد

كتاب "مهران در تحولات جنگ ايران و عراق" نوشته مهدي خداوردي‌خان، پيش از ظهر امروز (22 فروردين ماه 90) در حاشيه سفر نويسندگان و هنرمندان عرصه دفاع‌‌مقدس به مناطق غرب كشور و در كنار يادمان شهداي قلاويزان رونمايي شد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اين مراسم با حضور دکتر حسين اردستاني، مدير مركز اسناد و تحقيقات دفاع‌مقدس، محمد كرمي‌راد، نماينده كرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي، سرهنگ رحم‌خدا تُرك‌تاز، فرمانده سپاه مهران و جمعي از نويسندگان و هنرمندان حوزه دفاع‌مقدس برگزار شد.

آيين رونمايي از كتاب "مهران در تحولات جنگ ايران و عراق"، در جوار مزار 82 تن از رزمندگان شهيد لشكر 41ثارالله (ع)، در منطقه قلاويزان صورت گرفت.

این كتاب در 5 فصل با عناوين "تهاجم ارتش عراق و اشغال مهران"، "عمليات والفجر 3: آزادسازي مهران"، "استراتژي دفاع متحرك ارتش عراق: اشغال مجدد مهران"، "عمليات كربلاي يك: طرح‌ريزي، شناسايي، آماده‌سازي" و "عمليات كربلا يك: شرح عمليات" تدوين شده است.

جغرافياي شهر مرزي مهران و معرفي مناطق و ارتفاعات مهم و استراتژيكي آن، فرهنگ و آداب اجتماعي مردم مهران، چگونگي اشغال اين شهر مرزي توسط ارتش صدام و همچنين شرح چگونگي آزادسازي و بازپس‌گيري شهر مهران در مقاطع مختلف جنگ نيز با تكيه بر شرح عمليات‌هاي والفجر 3 و كربلاي يك تبيين شده‌اند.

در بخش ضميمه كتاب "مهران در تحولات جنگ ايران و عراق"، مباحثي مانند تهاجم عراق به اين شهر در آستانه پذيرش قطعنامه 598 مطرح و همچنين تصاويري از عمليات‌هاي صورت گرفته براي آزادسازي مهران منعكس شده‌اند.

مهدي خداوردي‌خان براي تدوين اين اثر پژوهشي و تاريخي دفاع‌مقدس، از 502 عنوان كتاب، سند، فيلم، صوت و روزنامه استفاده كرده است.

كتاب "مهران در تحولات جنگ ايران و عراق" در قطع وزيري و 736 صفحه، با شمارگان 2هزار نسخه و بهاي 75هزار ريال، به همت مركز اسناد و تحقيقات دفاع‌مقدس منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط