یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۳
خاطرات «يك بچه‌ی چلمن» را بخوانيد

مجموعه‌ي «خاطرات یک بچه‌ی چلمن» توسط نشر «حوض نقره» در چهار جلد منتشر شد. اين كتاب را «سارا اسفندیارپور» ترجمه كرده است.

ايبنا نوجوان: انتشارات «حوض نقره» مجموعه‌ي چهار جلدي «خاطرات يك بچه‌ي چلمن» را روانه‌ي بازار كتاب كرد. اين کتاب در دو سال  گذشته از پرفروش‌ترین کتاب‌های کودک و نوجوان در سراسر دنیا بوده‌ و به‌تازگی فیلمی نيز بر اساس این مجموعه ساخته شده ‌است. «جف كيني» نخستين جلد اين كتاب را در سال 2007 منتشر كرد و پس از آن به‌خاطر استقبال مخاطبان، جلدهاي ديگر آن را نيز نوشت. بخش‌هاي بعدي اين مجموعه به ترتيب در سال‌هاي 2008، 2009 و 2010 منتشر شدند. 

«آمولت» ناشر اين اثر، سايتي نيز با همين نام ساخته است كه اطلاعات بيش‌تري را درباره‌ي اين اثر پرفروش مي‌توانيد در اين سايت بيابيد. در اين سايت همچنين مي‌توانيد اطلاعاتي درباره‌ي كتاب‌ها، جلدهاي بعدي اين مجموعه، زندگي‌نامه‌ي مختصري از «جف كيني»، مصاحبه با اين نويسنده‌ي محبوب، آخرين اخبار درباره‌ي اثر مورد علاقه‌تان، فايل‌هاي صوتي و تصويري مرتبط با كتاب و راه‌هاي ارتباطي با نويسنده و ناشر اثر را بيابيد. اگر آشنايي مختصري با زبان انگليسي داشته باشيد با مراجعه به اين سايت مي‌توانيد به‌راحتي آخرين اخبار را درباره‌ي مجموعه‌ي مورد علاقه‌تان پي‌گيري كنيد. 

تا كنون چهار جلد از كتاب «خاطرات يك بچه چُلمن» به فارسي ترجمه و جلد نخست با نام «خاطرات يك بچه‌ي چلمن» و ساير مجلدات آن با همين نام و به ترتيب با زيرعنوان‌هاي «حرف حرفِ رودريك است و بس!»، «قوز بالا قوز» و «روزهاي سگيِ سگي!» منتشر شده است. 

اين کتاب، دفترچه‌ی خاطرات نوجوانی جسور و شیطان به نام «گریگوری هفلی» است که با شیطنت‌های جذاب و خواندنی خود به مواجهه با دنیای اطراف خود و حال و هواي نوجوانی می‌پردازد: «یادتان می‌آید که می‌گفتم می‌ترسم یک آدم مزخرفی مچم را با این کتابچه و نوشته‌ی مسخره‌ی روی جلدش بگیرد و چه فکرها که در موردم نکند؟ خوب بالاخره امروز همین بلا سرم آمد!» 

مجموعه‌ي «خاطرات یک بچه‌ی چلمن» را «سارا اسفندیارپور» ترجمه كرده است. نشر «حوض نقره» هر يك از جلدهاي این کتاب‌ها را در سال 1389 با قیمت 3600 تومان به بازار عرضه کرده ‌است. جلد پنجم از این مجموعه نیز مراحل چاپ را می‌گذراند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها