جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
تجلیل وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از شاعر شوشی/ نمایشگاه کتاب در رامهرمز

خوزستان- محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین پایانی بیست‌وامین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) از عماد آل کثیر شاعر شوشی تجلیل کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، اسماعیلی در این آیین با اشاره به جشنواره شعر رضوی زبان عربی خوزستان بیان کرد: حضورهنرمندان ۱۸ کشور جهان در بیست و‌امین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) که با استقبال از بخش شعر رضوی در شاخه زبان عربی در منطقه همراه بوده است، تکلیف ما را در معرفی جهانی فرهنگ رضوی سنگین تر می کند تا تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری با محوریت امام رئوف همچنان استمرار یابد.
 
وی ضمن  قدردانی از  برگزار کنندگان بیست وامین دوره این رویداد گفت: برگزاری بیستمین دوره جشنواره امام رضا( ع) به دست جوانان انقلابی و خوش فکری سپرده شد که با برگزاری ۲۷ رویداد بزرگ  در ۲۱ استان نمونه موفقی از برگزاری این رویداد در کل تاریخ این جشنواره را رقم زدند.

یادآوری می‌شود عماد آل کثیر در جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع)  مقام اول جشنواره در بخش شعر رضوی را از آن خود کرد.
 
نمایشگاه کتاب در رامهرمز
 
به مناسبت ایام ارتحال امام خمینی (ره) نمایشگاه کتاب از 11 خرداد ماه به مدت یک هفته در فرهنگسرای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامهرمز  برپا است.

در این نمایشگاه بیش از 100 عنوان کتاب با عناوین مذهبی ، علمی، ادبی ، تاریخی ، فرهنگی و.. در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

در این نمایشگاه کتابخوانان می‌توانند از تخفیف 50درصدی کتاب برخوردار شوند.
 
همایش شعر ولایی در اندیشمک  برگزار شد  

به مناسبت دهه کرامت و ولادت با سعادت حضرت امام رضا (ع)  همایش شعر ولایی در محل خانه هنر اندیمشک برگزار شد. 

 در این همایش علاوه بر خوانش اشعار ولایی ، شاعران به نقد و بررسی شعر نیز پرداختند و در پایان چند ابیات از شاهنامه حکیم فردوسی توسط یکی از شاهنامه پژوهان اجراشد.
 مسابقه خاطره نویسی در اهواز
شهرداری اهواز به مناسبت میلاد امام رضا(ع) مسابقه خاطره نویسی با موضوع اولین خاطره خود از سفر به مشهد مقدس و زیارت امام رئوف برگزار می‌کند.
 
علاقه مندان می‌توانند آثار خود را از۱۰ تا ۲۵ خرداد ماه به ایتا و روبیکا با شماره 09024442416  به ارسال کنند و شرکت برای عموم آزاد است.

اعلام نتایج و اهدای جوایز ۳۱ خرداد ماه است و از بین آثار دریافتی به ۲۰ اثر برگزیده جوایز نقدی اعطا می‌شود. 
 
 
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها