سه‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
«راویان قرن اضطراب» به بازار کتاب آمد

کتاب «راویان قرن اضطراب؛ گفت‌و‌گو با پنج شاعر سیمین بهبهانی، اسماعیل خویی، جواد مجابی، محمدعلی سپانلو و سیدعلی صالحی» با گردآوری ناستین(آسیه) جوادی، از سوی نشر کوله‌پشتی منتشر شد.  

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ کتاب «راویان قرن اضطراب؛ گفت‌و‌گو با پنج شاعر سیمین بهبهانی، اسماعیل خویی، جواد مجابی، محمدعلی سپانلو و سیدعلی صالحی» با گردآوری ناستین(آُسیه) جوادی، از سوی نشر کوله‌پشتی به کتاب‌فروشی‌ها رسید.

در توضیحی بر این اثر آمده که کتاب «راویان قرن اضطراب» حاصل گفت‌و‌شنود با پنج روشنفکر هنرمند معاصر است که انگیزه‌ی سرودن اشعار و تحولات اندیشگی و عاطفی آنها را نشان می‌دهد. این هنرمندان مردم‌گرای پیشرو همسو با فرهنگ ایرانشهر کوشیده‌اند صدای خاموشان جامعه باشند.
 
در بخشی از این کتاب سیمین بهبهانی در پاسخ به این پرسش که «مهم‌ترین تحولاتی که در شعرهای اخیر شما رخ داده و آن را دگرگونی‌ای در شعرهای تازه‌تان می‌دانید چیست؟»، گفت: در محیطی فرهنگی و ادبی پروده شدم. پدرم عباس خلیلی(1272-1350) بود. نویسنده و مترجم و بنیان‌گذار روزنامه اقدام(دوره اول: 1299-1310) که در پی محاقی چندساله، نشر آن در 1328 به توقیف همیشگی انجامید.

«اقدام» در دوره- پیش از پادشاهی پهلوی اول و پس از شهریور 1320- منتشر شد و سرمقاله‌های آن به قلم پدرم هنوز در خاطر پیران این دیار مانده است.

آثاری ارزشمند از پدرم به یادگار مانده است- از جمله رمان‌هایی به شیوه نوآئین غربی روزگار سیاه(1303)؛ انتقام(1304)؛ انسان(1304)؛ اسرار شب(1305) و تالیفاتی از قبیل تاریخ کوروش، ترجمه چهارده جلد از الکامل- اثر ابن اثیر- و ترجمه بخشی از شاهنامه فردوسی به زبان عربی و ترجمه ضحی‌الاسلام و بخشی از فجرالاسلام به نام پرتو اسلام و آثاری دیگر...»

آسیه جوادی معروف به ناستین مجابی؛ نویسنده، داستان‌نویس و پژوهشگر هنری و ادبی، متولد 18 تیرماه 1325 در شهر قزوین است.

«شناخت‌نامه جواد مجابی»، «الفبای آثار ساعدی»، «رک و پوست‌کنده»، «رک و راست بگم؟»، «کارد زدن به گوجه‌فرنگی»، «تمشک‌های نارس»، «معماری ایران: 84 مقاله به قلم 33 پژوهشگر ایرانی» و «تکه قبل از تکه» از جمله آثار جوادی به شمار می‌آید.

کتاب «راویان قرن اضطراب؛ گفت‌و‌گو با پنج شاعر سیمین بهبهانی، اسماعیل خویی، جواد مجابی، محمدعلی سپانلو و سیدعلی صالحی» با گردآوری ناستین(آسیه) جوادی، در 256 صفحه، به قیمت 60 هزار تومان، در قطع رقعی، کاغذ بالک و با ویراستاری فاطمه قضاوی، از سوی نشر کوله‌پشتی به کتاب‌فروشی‌ها راه یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها