پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
برخی از مطالب دفاع مقدس به لحاظ بکر بودن تازگی و جذابیت خاصی دارد

زنجان- نویسنده کتاب « من بلال آقاجان هستم» گفت: برخی از مطالب دفاع مقدس به لحاظ بکر بودن هنوز هم تازگی خود را از دست نداده و به عنوان یک موضوع بکر و دست نخورده می‌تواند چراغ راه نوجوانان و جوانان در سیره زندگی باشد.

علیرضا نوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: کتاب «من بلال آقاجان هستم» در دو فصل و درباره زندگی شهید رجبعلی نوری نوشته شده است و در پایان کتاب نیز، تصاویری از برهه های مختلف زندگی وی، قرار داده شده است.

وی با اشاره به اینکه هدف از نگارش این کتاب به تصویر کشیدن رشادت و دلاوری رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بوده است، اضافه کرد: خاصه در این کتاب به فراز و نشیب‌های زندگی شهید نوری پرداخته شده است.

این خواننده و نویسنده زنجانی با اشاره به اینکه کتاب « من بلال آقاجان هستم» در ۲ فصل با عنوان‌های «در بود آقاجان» و «در نبود آقاجان» گردآوری و نگاشته شده است، افزود: فصل اول این کتاب با عنوان «در بود آقاجان» در بردارنده خاطرات و شنیده‌های راوی از بدو تولد تا زمان اعزام پدرش به جبهه در سال ۱۳۶۱ است و بیشتر به فعالیت‌های کاری و انقلابی پدرش در قبل و بعد از ازدواج می‌پردازد.

نوری ادامه داد: فصل دوم با عنوان «در نبود آقاجان» بیشتر به مشکلات سر راه خانواده شهید بعد از مفقود شدن پدر و جستجو برای یافتن نشانه‌هایی از شهید پرداخته شده است.

این نویسنده زنجانی با اشاره به اینکه کتاب نوشته شده حاوی دست نوشته‌هایی است که از سالیان سال درباره شهید نوری گردآوری شده است، اضافه کرد: اطلاعات مربوط به شهید طی چندین سال با رفت و آمدهای متعدد به شهرها و روستاهای مختلف و ساعت‌ها گفتگو با دوستان و همسایگان و آشنایان میسر شده است.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ تاریخ شفاهی و خاطره نگاری در ادبیات دفاع مقدس گفت: هرچه به این فرهنگ اهمیت دهیم و در پرداختن به آن دقیق‌تر شویم، ابعاد تازه‌ای از دفاع مقدس برایمان رونمایی می‌شود.

نوری با اشاره به اینکه برخی از مطالب دفاع مقدس به لحاظ بکر بودن هنوز هم تازگی خود را از دست نداده و به عنوان یک موضوع بکر و دست نخورده می‌تواند چراغ راه نوجوانان و جوانان در سیره زندگی باشد، اضافه کرد: هریک از افرادی که دست به قلم هستند می‌توانند با ثبت خاطرات شهدا و ایثارگران گوشه‌ای از جانفشانی‌ها و ایثار، استقامت و پایداری مردان و زنان سرزمین‌مان را به تصویر بکشند و یا در این زمینه قلم فرسایی کنند.

علیرضا نوری علاوه بر نگارش کتاب چند آلبوم موسیقی نیز با موضوع شهدا و دفاع مقدس روانه بازار کرده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها