پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
تماشاخانه سیار با نمایش «کلاغ بلا، توپ طلا» به فارس آمد

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت اعیاد دهه کرامت با ویژه برنامه مسیر هشتم و اجرای نمایش «کلاغ بلا، توپ طلا» میهمان شهر شیراز و شهرستان‌های فارس خواهد بود.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) - نجمه اشرفی: تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت اعیاد دهه کرامت با ویژه برنامه مسیر هشتم و اجرای نمایش «کلاغ بلا، توپ طلا»  با حضور هنرمندان ملی، از امروز پنجشنبه چهارم خرداد تا روز شنبه ششم خردادماه میهمان شهر شیراز و شهرستان‌های فارس خواهد بود.

علی یداللهی کارگردان نمایش «کلاغ بلا، توپ طلا» در گفتگو با ایبنا گفت: این نمایشنامه براساس طرحی از سعید تاجیک توسط مهدی صفاری نژاد نوشته شده و موضوع محوری آن مواجهه کلاغی با گنبدطلاست.

وی منقبت خوانی و نقالی و پخش انیمیشن را از دیگر بخش‌های ویژه برنامه مسیر هشتم برشمردو توضیح داد: به مناسبت دهه کرامت این کاروان هنری از منطقه شلمچه و استان خوزستان سفر خود را آغاز کرده و پس از اجرای برنامه در فارس از مسیر استان یزد به سمت خراسان می‌رود و در طول این مسیر در شهرهایی که قدمگاه امام رضا بودند، اجرای برنامه خواهند داشت. یداللهی تصریح کرد: شیراز نیز به عنوان سومین حرم اهل بیت در بین شهرهای هدف این برنامه قرار گرفته است.
 
سعیدرضا کامرانی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس نیز با اعلام این خبر گفت: تماشاخانه سیار امروز که روز نخست استقرار تیم در شیراز است  ۳ اجرا در سعدیه، جنب حرم مطهر شاه چراغ علیه‌السلام و گذر حافظ خواهد داشت. روز جمعه ۵ خرداد نیز با ۴ برنامه در روستاهای سلطان‌آباد، شاپورجان، کفترک و ماه فیروزان میزبان عاشقان امام رئوف وعلاقمندان به برنامه های هنری هستیم.

کامرانی افزود:  تماشاخانه سیار کانون در روز شنبه ۶ خرداد در شهر زرقان و در مسیر بازگشت در سده اقلید و در کنار قدمگاه امام رضا (ع) برنامه‌های شاد و مفرحی را برای مخاطبان و کودکان و نوجوانان اجرا می‌کنند.

به گزارش ایبنا تیم تماشاخانه سیار و دست اندرکاران ویژه برنامه مسیر هشتم تا آخر دهه کرامت در مسیر سفر امام رضا تا مرو به اجرای برنامه های متنوع خواهند پرداخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها