چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۶
هدف آذربایجان از شرکت در این نمایشگاه بالا بردن اطلاعات مذهبی مردم بود

کارشناس «بنیاد فرهنگی نور» گفت: هدف از شرکت در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، بالا بردن اطلاعات مذهبی مردم و ترویج تفکر اسلامی است.

ماهر شریف‌زاده، کارشناس «بنیاد فرهنگی نور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره این مؤسسه و حضورش در سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب تهران، گفت: مؤسسه بنیاد فرهنگی نور ۳۰ سال است که در زمینه تألیف و نشر کتاب‌های معارف اسلامی و مذهبی فعالیت دارد. این مؤسسه طی این ۳۰ سال توانسته بیش از ۷۰۰ عنوان کتاب منتشر کند. برخی از این کتاب‌ها تألیفی و برخی از این کتاب‌ها هم ترجمه هستند.

وی افزود: کتاب‌های ترجمه شده، ازجمله آثار ایرانی مانند قصه شهدا به‌ویژه شهدای مدافع حرم، خاطرات و زندگی‌نامه افرادی که از خود گذشتگی کرده‌اند، زندگی‌نامه حاج‌قاسم سلیمانی و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی است که به زبان آذری آذربایجان ترجمه شده‌اند. همچنین از دیگر فعالیت‌های این مؤسسه فرهنگی راه‌اندازی کتابخانه مجازی است که صوت تمامی ۷۰۰ عنوان کتاب در این کتابخانه موجود است و افرادی که آذری متوجه می‌شوند اما نمی‌توانند بخوانند نیز می‌توانند کتاب‌های مورد علاقه‌شان را از طریق کتابخانه مجازی گوش دهند.

شریف‌زاده ادامه داد: مخاطب این کتاب‌ها جوانان، نوجوانان و کودکان هستند و هدف آن، گسترش تفکر اسلامی و تقویت روحیه فداکاری و از خودگذشتگی است.

این کارشناس فرهنگی با بیان اینکه انتشارات بنیاد فرهنگی نور بیش از ۱۵۰ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب تهران عرضه کرد، گفت: بیشتر این آثار فارسی هستند که به زبان آذربایجانی ترجمه شده‌اند و برخی دیگر کتاب‌هایی مانند روایات ائمه اطهار هستند که برای کودکان تألیف شده‌اند.

ماهر شریف‌زاده درباره استقبال مردم از نمایشگاه و این غرفه گفت: استقبال مردم بی‌نظیر بود و واقعا فکر نمی‌کردیم که این تعداد بازدیدکننده‌ غیرآذری از این غرفه دیدن کنند. هر روز شاهد حضور بسیاری از دانشجویان بودیم که رساله‌هایشان در حوزه فرهنگ آذربایجان بود از کتاب‌های ما بازدید می‌کردند. ما هم کتاب‌های مورد علاقه‌شان را به آن‌ها هدیه می‌دادیم. با توجه به این استقبال گسترده، بنیاد فرهنگی نور با ایران ارتباط فرهنگی گسترده‌تری خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها