دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
امکان ثبت‌نام طرح مسکن ملی برای اصحاب فرهنگ و هنر فراهم شد

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: با توجه به اینکه برخی از هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه موفق به ثبت‌نام در طرح مسکن ملی نشده بودند، از همین رو پیرو توافق‌نامه با وزارت راه و شهرسازی این امکان مجددا فراهم شده است.

ابراهیم قاسمی در گفت‎‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: با توجه به اینکه برخی از هنرمندان و اصحاب فر هنگ و رسانه موفق به ثبت‌نام در طرح مسکن ملی نشده بودند، از همین رو پیرو توافق‌نامه با وزارت راه و شهرسازی این امکان مجددا فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه از روز گذشته از طریق پیامک این موضوع به اعضای صندوق اعتباری هنر اطلاع‌رسانی شده است، افزود: این تسهیلات صرفا برای اعضای صندوق اعتباری هنر و دارندگان هنر كارت) فراهم شده است و متقاضیان واجد شرایط درصورت تمایل و دارا بودن شرایط مندرج در سامانه نهضت ملی مسكن تا هشتم خرداد ماه (بدون تمدید مهلت) و بدون مراجعه حضوری به ادارات راه و شهرسازی ،صرفا از طریق  لینك
 https://saman.mrud.ir  نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

قاسمی با اشاره به اینکه شرایط عمومی و اختصاصی تعیین شده برای این تسهیلات همانند شرایطی است که برای مسکن‌های ملی تعیین شده است، اضافه کرد: بر این اساس متقاضیان و افراد تحت تکفل، شامل آنهایی هستند که فاقد زمین مسکن و یا واحد مسکونی از یکم فروردین 84 به بعد بوده و از تاریخ 22 بهمن 57 از هیچیک از امکانات نهادهای عمومی غیر دولتی مربوط به تامین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند.

وی تصریح کرد: سبز بودن فرم (ج) در استعلام از سامانه مربوطه، متاهل و یا سرپرست خانوار بودن، داشتن 35 سال سن کامل برای زنان مجرد و داشتن 5 سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا از شرایطی است که متقاضیان داشته باشند.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه فراخوان مجدد صندوق اعتباری هنر برای بهره‌‎مندی جاماندگان از طرح مسکن ملی است، اضافه کرد: متقاضیان برای ثبت‌نام در این طرح حمایتی تا هشتم خرداد فرصت دارند.

گفتنی است، طبق اعلام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان 939 نفر از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان زنجان هنر کارت دارند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها