یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
نمایشگاه کتاب آثار فردوسی و خیام نیشابوری در سلطانیه دائر شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سلطانیه گفت: نمایشگاه کتاب آثار فردوسی و خیام نیشابوری و کتاب‌های مرتبط با این شخصیت‌های بزرگ ادبیات فارسی با محوریت معرفی آثار ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سلطانیه دائر شد.

مجید امیرلو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: به مناسبت روز بزرگداشت حکیم فردوسی و حکیم خیام نیشابوری محفل ادبی و شاهنامه‌خوانی با حضور شاعران و علاقه‌مندان به شعر و ادب در شهرستان سلطانیه برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه محفل ادبی مذکور با حضور شاعران و نویسندگان سلطانیه‌ای برگزار شد، اضافه کرد: قطعا برگزاری چنین محافل ادبی و دقت در مفاهیم اشعار حکمت‌آمیز بزرگانی چون فردوسی و خیام می‌تواند راهگشا و راهنمایی برای انسان امروزی باشد.

امیرلو افزود: برای بهره‌مندی بیشتر علاقه‌مندان به شعر و ادب فارسی، نمایشگاه کتابی از آثار و کتاب‌های مرتبط با این شخصیت‌های بزرگ ادبیات فارسی با محوریت معرفی آثار ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و در دسترس قرار گرفتن کتب مربوطه برای بازدید علاقمندان دایر شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سلطانیه با اشاره به اینکه امسال برنامه‌های فرهنگی متعددی در شهرستان سلطانیه بر اساس برش مهندسی فرهنگی استانی اجرایی خواهد شد، اضافه کرد: مهندسی فرهنگی ابزار اصلی تحقق آرمان‌ها و اهداف انقلاب است.

وی تصریح کرد: این نقشه چشم‌انداز فرهنگی هر شهر بوده و ضرورت دارد بر اساس این نقشه به صورت منسجم و هماهنگ نسبت به تحقق اهداف مورد نظر فرهنگی قدم هایی برداشت تا طبق چشم‌انداز پیش بینی شده به اهداف فرهنگی خود دست پیدا کنیم.

امیرلو با اشاره به اهمیت اجرا و پیاده‌سازی نقشه مهندسی استانی در شهرستان سلطانیه گفت: دستیابی به اهداف مهندسی فرهنگی نیازمند رصد فرهنگی و شناخت صحیح از تمامی ابعاد، ویژگی‌ها، مسائل فرهنگی است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها