شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
رضایت نمایندگان مجلس از برگزاری نمایشگاه کتاب تهران/ حوزه نشر و کتاب تقویت می‌شود

مدیرکل پارلمانی وزارت ارشاد از رضایت اکثریت نمایندگان مجلس از برگزاری نمایشگاه کتاب خبر داد و گفت: در برنامه پنج ساله هفتم توسعه حوزه نشر و کتاب توسعه می‌یابد.

ارشاد استعدادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در همدان با بیان اینکه در آستانه پایان بزرگترین رویداد فرهنگی کشور، نمایشگاه کتاب تهران هستیم اظهار کرد: این رویداد بزرگ فرهنگی که در نوع خود بی‌نظیر و در سطح کشور به عنوان رویداد متمرکز فرهنگی است، کاملا مردمی و همراه با شور و نشاط است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه به دو شکل حضوری و مجازی مخاطبان زیادی را به خود جذب کرد ادامه داد: با وجود اینکه طی ۱۰ روز برگزاری نمایشگاه شاهد تعطیلی مجلس، صحن و کمیسیون‌ها بودیم اما نسبت به سال گذشته رشد بازدید نمایندگان مردم از نمایشگاه نیز چشمگیر بود.

مدیرکل پارلمانی وزارت ارشاد یادآور شد: نمایندگان مردم در مجلس نیز اکثرا در نمایشگاه حضور یافته و از نزدیک در چند و چون تازه‌های نشر قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: طبق بازخوردی که از نمایشگاه داشتیم، همه نمایندگان رضایت کامل را هم از برگزاری چنین رویداد بزرگ فرهنگی و هم از وزانت کار و حضور پررنگ مردم و شوری که حاکم بود، داشتند.

استعدادی خاطرنشان کرد: حضور نمایندگان مردم در نمایشگاه علاوه بر اینکه نشان از مردمی بودن آنهاست، در ریل‌گذاری‌هایی که در توسعه این فرهنگ ناب و اصیل است نیز اثرگذار است.

وی یادآور شد: در ایامی هستیم که قرار است برنامه پنج ساله هفتم توسعه در مجلس نیز بررسی شود که نمایندگان می‌توانند به تقویت فضاهای فرهنگی و توسعه آنها کمک کنند.

استعدادی خاطرنشان کرد: حضور نمایندگان در نمایشگاه باعث می‌شود آنها از مشکلات حوزه نشر و کتاب نیز مطلع شوند و بتوانند در راستای رفع کاستی‌ها گام بردارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها