شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
اهدای کتاب «زنجان، سرزمین اقوام افشار» به کتابخانه میراث فرهنگی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: کتاب «زنجان، سرزمین اقوام افشار» به کتابخانه میراث فرهنگی اهدا شد.

سید سعید صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: کتابخانه میراث فرهنگی استان زنجان، شامل آثار ارزشمندی از کتاب‌های مختلف در حوزه بناهای تاریخی و همچنین موضوعات مربوط به گردشگری و صنایع دستی است.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه این اداره کل مرجع مناسبی برای علاقه‌مندان به حوزه گردشگری است، افزود: اخیرا یکی از نویسندگان زنجانی به نام استاد محمد خالقی مقدم از اعضای هیأت علمی دانشگاه زنجان کتاب خود با عنوان «زنجان سرزمین اقوام افشار» را به کتابخانه این اداره کل اهدا کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با بیان اینکه کتاب «زنجان سرزمین اقوام افشار» برای شناساندن هویت قومی و هویت فرهنگی و هویت تاریخی مردم زنجان از نظر علم جامعه شناسی و مردم شناسی است و یا نقش آنان در پروسه‌های تاریخی گذشته ایران است، اضافه کرد: در بخشی از این کتاب به ویژگیه‌ای جغرافیای تاریخی استان و یا مشخصات بسیاری از محله‌ها و عمارات و مساجد و افراد پرداخته شده است.

صفوی ادامه داد: در این کتاب نویسنده با تسلط عمیقی كه به تاریخ ایران دارد سعی كرده است كه از لابلای هزاران منبع و ماخذ متعدد تاریخی ایران استفاده کند كه گاهی برای هر صفحه كتاب مزبور هم برای خوانندگانش دهها منبع و ماخذ مستند به دست می‌دهد.

وی افزود: مطالعه این کتاب خواننده را نه با معلومات شفاهی و افواهی و بلكه با معلومات مكتوب و مستند در كتاب‌های تاریخی ایران آشنا می‌کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها