یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
برگزاری دوره‌های آموزشی و محافل ادبی متنوع در کتابخانه‌های عمومی زنجان

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: با هدف بهره‌وری بیشتر از فضای کتابخانه‌های عمومی استان، دوره‌های آموزشی و محافل ادبی در این اماکن فرهنگی برگزار می‌شود.

 حسین رحمانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: در حال حاضر 100 باب کتابخانه عمومی در استان زنجان وجود دارد که در مناطق مختلف فعال است.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک باشگاه اجتماعی فرهنگی این ظرفیت را دارد که به مسائل آموزشی و فرهنگی ورود پیدا کند، افزود: در کتابخانه‌های عمومی با وجود برگزاری برنامه‌ها و کارگاه‌های متعدد آموزشی، همچنان جای کار فرهنگی زیادی وجود دارد.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه نهاد کتابخانه عمومی در حال حاضر یک وزنه‌ی قابل توجه در بخش فرهنگی کشور است، اضافه کرد: امروزه فعالیت کتابخانه‌های عمومی محدود به امانات کتاب نبوده و علاوه بر این برنامه‌های متعدد دیگری اجرایی می‌شود.

رحمانی‌زاده از برگزاری جلسات شعرخوانی در محافل ادبی، جلسات نقد و بررسی و رونمایی کتاب، قصه گویی و خاطره‌گویی، ایستگاه نقاشی، شاهنامه‌خوانی و همچنین برگزاری نشست‌های بصيرتی و تبیینی در کتابخانه‌های عمومی خبر داد و گفت: رونمایی از کتاب، جلسات نقد کتاب و مطالعاتی، کارگاه‌‎های آموزشی، مسابقات کتابخوانی مکتوب و مجازی، نقد کتاب، نشست‌های تخصصی کتابخوان، قصه‌گویی، برنامه‌های ویژه در بخش‌های کودک، جشنواره رضوی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که به تناسب ظرفیت کتابخانه‌های عمومی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام دوره آموزشی شعر توسط کتابخانه عمومی فرهنگسرای امام خمینی (ره) آغاز شده است، اضافه کرد: زمان ثبت نام در این دوره تا 15 اردیبهشت است و علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت نام به صورت حضوری به این کتابخانه مراجعه کنند.

رحمانی‌زاده همچنین از برگزاری جلسات محفل ادبی «هجا» خبر داد و گفت: سلسله جلسات محفل ادبی «هجا» با حضور شاعران، نویسندگان و علاقمندان حوزه ادبیات، روزهای چهارشنبه از ساعت 17 الی 19 در کتابخانه عمومی فرهنگ زنجان برگزار می‌شود.

وی افزود: این جلسات به بررسی موضوعاتی نظیر بررسی اشعار بزرگان، نقد و معرفی کتاب از شاهکارهای ایرانی و جهانی، آموزش نویسندگی و شعر نویسی، بررسی اشعار و آثار اعضای محفل می‌پردازد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها